Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tryckvakt,APC, og900s

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    684
    Medlem#
    6934

    Tryckvakt,APC, og900s

    Håller för fulla muggar på med att installera APC'n på bilen. Dock märkte jag att den tryckvakten som sitter i bara har 1 st slang, jämfört mot FTT's 2 st.

    Vilken ska man köra med och ifall FTT'n, vilken ska man koppla in Tryckgivaren på?

    Har läst lite här men blev inte så mycket klokare....

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... s&start=20

    Mvh/ Micke

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 125
    Medlem#
    7182
    Hej!

    Om du kör med den från FTTn så skall du koppla tryckgivaren på den utgående anslutningen från tryckvakten. Här är den "utgående" anslutningen markerad, dock så är den där tryckvakten från en LTT. När du monterar tryckvakten från FTTn så kommer den utgående anslutningen att hamna på platsen där de röda pilarna visar.

    Jag skulle ha kört med tryckvakten från FTT, just för att få det "ordentligt" gjort som möjligt. Om du ändå har en tryckvakt från FTT liggandes så är inte valet svårt.

    Bild lånad från herrsiba.

    Ett tips: provkör bilen och se så att du inte har något luftläckage innan du monterar tillbaka knäpanelen när du är klar med APC-monteringen.

    Mvh

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    684
    Medlem#
    6934
    Aja nu har jag fixxat för att köra med orignal tryckvakt men om inte det fungerar kanske jag byter till FTT'n dårå.

    Mjo tack för tipset.

    Just det en till fråga. Har läst mig till någonstans att det kan vara bra att justera GLT'n lite granna, vilken skruv är dte man gör det på? Antar att det är något rör/slang som är runt turbohuset/Wastegateklockan?

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 125
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av Keezo
    Har läst mig till någonstans att det kan vara bra att justera GLT'n lite granna, vilken skruv är dte man gör det på? Antar att det är något rör/slang som är runt turbohuset/Wastegateklockan?
    Hej

    GLT skall endast justeras om det behövs, GLT skall ligga på ca 0,4bar (+- 0,3bar). Mät upp med en graderad mätare innan du börjar skruva och använd en graderad mätare OM det nu behöver justeras.

    Justerings sköts genom att man skruvar på själva WG-stången, dock ett låsclips som man skall rycka ur innan man börjar skruva.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. tryckvakt ac
    Av vectormannen i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 13:28
  2. Tryckvakt på og900s ?
    Av Hanens i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 23:00
  3. tryckvakt.?
    Av Bohlin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 20:06
  4. tryckvakt!
    Av wille h i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 00:56
  5. ac tryckvakt
    Av Pepsi i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-29, 01:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •