Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: turbo fråga!!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    20

    turbo fråga!!

    Hej alla kamrater! då hhar jag införskaffat mig en 9-3-99 T5 motor 200 hk. passar en td0415t från en 9-5 på min bil? om jag har alla vatten/oljerör?? min snorkel är ju fastskruvad i turbon! eller vad krävs för att det ska fungera??

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 105
    Medlem#
    6234

    Re: turbo fråga!!

    Citat Ursprungligen postat av tobbe1
    Hej alla kamrater! då hhar jag införskaffat mig en 9-3-99 T5 motor 200 hk. passar en td0415t från en 9-5 på min bil? om jag har alla vatten/oljerör?? min snorkel är ju fastskruvad i turbon! eller vad krävs för att det ska fungera??
    Tar du en td04 från en 9-5 så passar den bult on. Bara det att du får ska skaffa vatten och oljerör som är till den. Finns att köpa på Speedparts färdiga satser.

    Någon annan här som har något att tillägga??
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 331
    Hej!

    Du bör införskaffa en snorkel från en 9-3 00- T7 eller en 9-5 98-.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    20

    turbo

    Ok! då är det bara att montera då! är det något man ska modifiera eller tänka på när man mont snorkel från en T7 till en 9-3 T5 spis!!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 331
    Ditt rör från vevhusventilationen kommer inte att passa.
    Men det går att pussla ihop.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    101

    s

    Jag har gjort ett turbobyteförsök och jag misslyckades för jag fick inte in oljereturen i motorn. (Tror det var så) Är inte expert men jag ska lämna in bilen på stemeck nu och dom sa att dom har egna kopplingar för dom speedpart säljer är väldigt bökiga att få dit. Sen har jag för mig att en koppling inte stämde. JAG tyckte det var jobbigt iaf och jag tycker nästan man får vara 2st när man gör det. Om man inte är väldigt duktigt då:P

    Sen är det ju lätt värt att göra det själv men jag orkade inte göra ett andra försök.

    tror stemeck tar 380kr timmen typ. Och dom räknar på 8 timmar. alltså lite över 3000kr för jobbet. Så mitt turbobyte med program kommer gå på en del



    KOM ihåg också att du kommer knappt få någon effektskillnad förutom att mitsubishi agget är MYCKET bättre. Så du behöver ett program också. Jag la upp en tråd för ett tag sen om att köra den turbon utan program och då sa vissa att det inte var bra. Ska försöka hitta tråden.

    Lycka till!

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 082
    Medlem#
    5389
    8 timmar?!?

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    8 timmar?!?

    Stämmer inte det tror du eller vadå? :P Har för mig att dom tar betalt för en heldag iaf.

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... hlight=t15

    Där är tråden. Den slangen dom snackar om där hade jag probs med tror jag. Men det ska gå ihop med speedparts paket. Är la lite pill som behövs bara. Jag var tvungen att ha bilen så jag hade bara helgen på mig.

Liknande ämnen

  1. turbo fråga!
    Av emillindberg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 11:14
  2. Turbo fråga
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 23:39
  3. Fråga om turbo
    Av OD i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 22:54
  4. turbo och ic fråga
    Av jensclaudius i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 07:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •