Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Höger torkare har flippat ut

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    24

    Höger torkare har flippat ut

    Igår på motorvägen i tung dimma hör jag något som mest kan beskrivas som att man kör över en bit gammalt lastbilsdäck. Men det hade jag inte gjort så jag blev orolig att något kanske kan ha lossnat från bilen, men va skulle det kunna vara?

    Då hör jag helt plötsligt konstiga ljud från vindrutan. Höger arm flaxar som om motorn den sitter på har släppt och ligger löst. Den pekar lite snett ut från rutan och flaxar till när man slår på torkarna Jag stannar till och går ut och rycker lite i armen och märker att den är helt lealös.

    Så min fråga är, är det ens möjligt att torkarmotorn har släppt sitt fäste? Om inte, vad tror ni det kan vara? Om det kan vara så, är det något man vågar ge sig på att fixa själv?

    Bilen var i och för sig inne för att få ordning på en död kupéfläkt i förra veckan och det är ju möjligt han öppnat upp framför vindrutan och att han har haft av den så då kanske han kan fixa det snabbt åt mig free of charge.

    Bil se nedan.

    Mvh
    Jezper
    Saab 9-3 1.8t -03.

  2. #2
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Antagligen har verkstaden inte spänt torkararmen. Är ju lätt att kolla om det bara är det!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    24
    Kaj på AH var snäll och bad mig komma förbi så han kunde kolla på det. Spindelstaget som går mellan armarna har gått av. Han hade aldrig sett det hända på en ng9-3 innan. Han får del i morgon och klämmer in mig under dagen så jag får det fixat. Sådant gillar vi.
    Saab 9-3 1.8t -03.

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Det har jag aldrig hört att det går av

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 elsystemet har flippat ur totalt
    Av RPersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •