Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-5 SE Combi 2.0T -99 Check engine lampan lyser ibland

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    11

    Saab 9-5 SE Combi 2.0T -99 Check engine lampan lyser ibland

    Är nybliven Saab ägare och har haft bilen i några dagar sen börjar Check service lampan lysa och jag får hjärtstillestånd och letar förbrilt i Manualen om vad detta betyder och inte vart jag nå klokare för det,
    så jag ringde till förra ägarn och påpeka felet och han sa att han hadde haft det problemet för några månader sen och vart och kollat vad det va för fel på en verkstad och dom sa att det va styrboxen så han ringe saab servicen och hörde med dom vad han skulle göra och dom sa att om inte bilens prestanda försämras eller hamnar i "Limphome" läge lr vad det heter så är det ingen fara och är ganksa vanligt, att den kan tänds ibland och sen slockna på denna årsmodell.. så då körde jag hemmåt från jobbet och innan jag var hemma så slocknade den men tändes sedan igen någon timme senare när vi for till affärn.
    bilen har fullstämplad servicebok bytt vevhusventilation,renoverad växellåda,AC,bromsar runt om, och lite till.

    nån som har råkat ut för nått liknande ?
    Saab 9-5 SE Combi 2.0T -99

  2. #2
    om bilen går som deb ska så har den inte gått i limphome! om den gör det så är det dålig tomgång osv. åk till särmaste saab verkstad o be dom dra felkoderna ur motorn så ser dom var felet ligger, kostar några hundra lappar att läsa ut o dom borde göra det direkt.
    M3 CAB,
    9000 2,3T sport

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    11
    ok känner några lärare på fordonsprogrammet och dom sa att dom kunde kolla det åt mig nästa vecka eftersom dom har en sån dator som dom kan koppla in
    Saab 9-5 SE Combi 2.0T -99

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lysande CE efter byte av DP och eget t5suiteprogram 9000 -95
    Av nixon89 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 10:06
  2. Saab 9-3 (-01) . Check engine lampan lyser
    Av johan011 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 22:14
  3. check engine lampan lyser ibland
    Av daman65 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 22:09
  4. Check engine lampan lyser ibland
    Av Lindström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 21:15
  5. Check Engine-lampan lyser ibland
    Av Travis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 20:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •