Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Bäst försäkring, inte billigast.

  1. #1

    Bäst försäkring, inte billigast.

    Vet ni vilken försäkring som är bäst? Dvs längst maskinskada osv. Har för mig att jag läst att saab försäkringen har 15000mil!?

    Mvh
    Elpapo
    Renare Kraft!
    9-5 SC-06 2,0t Vector Biopower. http://www.garaget.org/elpapo

  2. #2
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Det stämmer det!

    Överlag kan väl sägas att folk härinne (baserat på tidigare trådar i ämnet man läst) verkar vara mycket nöjda med IF/Saabförsäkringar och deras agerande i samband med utnyttjande av försäkringen.

    Finns väl naturligtvis andra bolag som är bra även de, men de saknar ju den förlängda maskinskadeförsäkringen. Sen garanterar ju IF/Saab alltid märkesverkstad, nya delar och 20% högre värdering vid inlösen (eller ny bil om din bil inte är äldre än 2 år/4000mil).

    Har själv IF/Saab och är nöjd med det, men har ännu inte (ta i trä) behövt utnyttja den. Har däremot med en tidigare bil haft med LF (Västernorrland) att göra och var helnöjd med deras agerande kan väl tilläggas.
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 142
    Medlem#
    2555
    Råkade ut för en olycka med min 9000 i somras, IF va outstanding.

    Har även tecknat en annan bil där nu, bra villkor.
    Hirschen oxå...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 837
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Råkade ut för en olycka med min 9000 i somras, IF va outstanding.
    Vad menar du med "outstanding" RZ?
    Ifrågasätter inte att du är nöjd men du hade väl knappast något att jämföra med vid just det skadetillfället?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 142
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Råkade ut för en olycka med min 9000 i somras, IF va outstanding.
    Vad menar du med "outstanding" RZ?
    Ifrågasätter inte att du är nöjd men du hade väl knappast något att jämföra med vid just det skadetillfället?
    Har diskuterat med Folksam förr, detta va outstanding.
    Fick även en bra kontakt här på Saab och likaså en bra kontakt på IF.

    Man skall inte behöva strida arslet av sig.
    Säger som Johnken, betalar hellre lite extra om det skulle hända nåt.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 478
    Medlem#
    6901
    Har också IF , finns säkert billigare alternativ men jag vill vara garanterad bra hjälp om det skulle hända något så då får man pröjsa lite mer.

    Fick bra hjälp av IF när jag vart påbackad i höstas.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 837
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Har diskuterat med Folksam förr, detta va outstanding.
    Då är jag med och håller med om att mer än bara premiekostnaden bör avgöra vilket försäkringsbolag man väljer att anlita.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    199
    Har SAAB försäkring/IF och har bara lovord! Superbra att ha att göra med!
    /Alex
    Opel Astra 1.7 CDTi EcoFLEX Sport ST -2011

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Glada Hudik
    Inlägg
    213

    försäkring

    Har folksam har inte haft några problem dom 4 gångerna som jag använt försäkringen.Det viktigaste när man ska använda försäkringen är skaderegleraren det är han som avgör skadan. Så det kan nog skilja mycket mellan bolagen.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Angus
    Det stämmer det!

    Överlag kan väl sägas att folk härinne (baserat på tidigare trådar i ämnet man läst) verkar vara mycket nöjda med IF/Saabförsäkringar och deras agerande i samband med utnyttjande av försäkringen.

    Finns väl naturligtvis andra bolag som är bra även de, men de saknar ju den förlängda maskinskadeförsäkringen. Sen garanterar ju IF/Saab alltid märkesverkstad, nya delar och 20% högre värdering vid inlösen (eller ny bil om din bil inte är äldre än 2 år/4000mil).

    Har själv IF/Saab och är nöjd med det, men har ännu inte (ta i trä) behövt utnyttja den. Har däremot med en tidigare bil haft med LF (Västernorrland) att göra och var helnöjd med deras agerande kan väl tilläggas.
    Ok, jag är övertygad. Det blir SAAB försäkring. Tack för snabba puckar.

    /Elpapo
    Renare Kraft!
    9-5 SC-06 2,0t Vector Biopower. http://www.garaget.org/elpapo

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    675
    Enligt vår verkmästare, som ju kontakt med så gott som samtliga försäkringsbolag regelbundet, är Länsförsäkringar värst att ha och göra med om det händer något. Kan tyvärr inte ge några konkreta exempel.
    Toyota Verso 1,8 -11

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 325
    Saab försäkringar alla dar i veckan. Lite högre premie, men ack så trevliga att ha att göra med när det väl händer ngt. Även bra villkor samt 15000 mil / 6 år maskinskada. Även bättre villkor än en del andra bolag gällande ex. avdrag för ålder och slitage på däck och fälgar, osv osv osv. Det enda som jag har märkt är sämre rent villkorsmässigt hos Saab försäkring gämfört med vissa andra bolag är att man får betala 35% av totala priset vid ny ruta. Många andra bolag har fast kostnad på ca 15-2000. Beror ju då mycket på vilken ruta som ska sättas i bilen, men den som jag bytte var den dyraste varianten för regnsensor, och då gick det på ca7-8k ---> närmare 3k i självrisk...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 325
    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Enligt vår verkmästare, som ju kontakt med så gott som samtliga försäkringsbolag regelbundet, är Länsförsäkringar värst att ha och göra med om det händer något. Kan tyvärr inte ge några konkreta exempel.
    Kan inte annat än hålla med, men då när det gäller hemförsäkring och länsförsäkringar i sthlm. (de är ju olika bolag beroende på vilket område man tillhör). Bland de mest otrevliga och ohjälpsamma jag talat med, och då fick jag tala med fler olika på det stället. Slutade även med att jag inte alls var nöjd med ersättningen på det som blivit stulet, så aldrig mer länsförsäkringar.

    Har numera salus ansvar som hemförsäkring, och kan hittils bara tala gott även om dem även om deras ersättningsgränser i slutendan inte vart tillräckliga för mig. (hade inbrott i förrådet ca 1 vecka efter att jag flyttat in i nya lägenheten). Även min far har goda erfarenheter av dem när det kommer till sakskador. Man tycker ju att en viss jargong borde återspeglas inom hela företaget, så även bilförsäkringar borde ju fungera helt ok där. Dock inte lika bra villkor på en del bitar, men det drabbade just mig som hade ny bil och nya tillbehör. Har man inte det så är premien lägre och villkoren i princip lika bra som saab försäkring.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 252
    Medlem#
    6069
    Jag har LF-Halland och har haft med dom att göra ett par ggr. Väldigt trevliga, inget tjafs, fick direktnr till handläggaren mm.

    EDIT:
    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Enligt vår verkmästare, som ju kontakt med så gott som samtliga försäkringsbolag regelbundet, är Länsförsäkringar värst att ha och göra med om det händer något. Kan tyvärr inte ge några konkreta exempel.
    Om verkstäderna tycker att LF är Pain in the ass så är det bara bra. Jag kan tänka mig att det saltas en del på försäkringsfakturorna och det kommer ju på premien till sist...
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    675
    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    Jag har LF-Halland och har haft med dom att göra ett par ggr. Väldigt trevliga, inget tjafs, fick direktnr till handläggaren mm.

    EDIT:
    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Enligt vår verkmästare, som ju kontakt med så gott som samtliga försäkringsbolag regelbundet, är Länsförsäkringar värst att ha och göra med om det händer något. Kan tyvärr inte ge några konkreta exempel.
    Om verkstäderna tycker att LF är Pain in the ass så är det bara bra. Jag kan tänka mig att det saltas en del på försäkringsfakturorna och det kommer ju på premien till sist...
    Det handlar inte som saltade fakturor utan att LF nekar ersättning i fall där andra bolag ersätter utan större diskussioner.
    Toyota Verso 1,8 -11

  16. #16
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 560
    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Enligt vår verkmästare, som ju kontakt med så gott som samtliga försäkringsbolag regelbundet, är Länsförsäkringar värst att ha och göra med om det händer något. Kan tyvärr inte ge några konkreta exempel.
    Är det i Vetlanda ni har problem med LF? Ja kan inte annat än säga tvärtom, ett av de smidigare..

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    207
    Säger också IF/saabförsäkring 7 dagar i veckan. Aldrig tjafs eller tveksamheter. När jag blev påbackad för några veckor sedan löste dom allt direkt på telefon på 3 minuter. Jag får betala dryga tusingen mer per år jämfört med konkurrenter men det är lätt värt de om de händer något.
    SAAB 9-3 SS Aero 2004

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    675
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Enligt vår verkmästare, som ju kontakt med så gott som samtliga försäkringsbolag regelbundet, är Länsförsäkringar värst att ha och göra med om det händer något. Kan tyvärr inte ge några konkreta exempel.
    Är det i Vetlanda ni har problem med LF? Ja kan inte annat än säga tvärtom, ett av de smidigare..

    Mvh
    Jo, i Vetlanda. Var väl mest vid maskinskador tror jag.
    Toyota Verso 1,8 -11

Liknande ämnen

  1. 9-5 kombi 2.0t-99 med motorras, hur reparera billigast/bäst?
    Av coolkillen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 12:49
  2. Bäst att inte visa för damen...
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 06:20
  3. Hur ser man bäst att 9000 inte har TCS?
    Av Jlarsson i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 23:19
  4. Får inte säga upp försäkring?
    Av dean i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 22:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •