Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frågor ang. bakrutevärme 9000

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3

    Frågor ang. bakrutevärme 9000

    Hej jag har några frågor ang. bakrutevärmen till Saab 9000, ska vi säga -87?. Jag har ingen bil själv att kolla på så jag frågar här istället.

    Bakrutevärmen är ju timerstyrd och går över ett tidrelä. Visst tar relät enbart en puls från manöverknappen? Hur lång tid är relät inställt på, hur länge värms rutan upp? När jag har aktiverat värmen, kan jag trycka en gång till på knappen så att den stängs av eller måste jag vänta tills det att "tiden har gått ut" så att säga?


    Tack på förhand!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458
    du kan stänga av den innan den tiden tagit slut ja. Bara att trycka på knappen igen.

    Får man fråga vadän denna fråga om du inte har någon bil?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Lillsven
    du kan stänga av den innan den tiden tagit slut ja. Bara att trycka på knappen igen.

    Får man fråga vadän denna fråga om du inte har någon bil?
    Jo du får gärna fråga. Jag ska nämligen konvertera till elpegelvärme på en annan bil än 9000 och behöver då ett tidrelä för att säkerställa att jag(eller nån) inte glömmer värmen på så att speglarna grillas i onödan. Att det vart relä från just en 9000 var att jag hade ett lämpligt objekt att låna från just för stunden.

    Hur lång tid går den 15min?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Svårt att uppskatta tiden men det är mindre än 15min. Max 10min hävdar jag men osäkerheten är stor...

    Sitter det verkligen ett tidrelä för detta ?
    Styrs det inte från ACC huvudenhet ? --- Men hur funkar det då på bilar utan ACC *oops*
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    961
    hej
    på bilar med acc sitter det ett vanligt relä och styrs avv acc bilar utan acc har en tidsstyrning i relät alltså ett helt annat relä
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Spilloljan
    Citat Ursprungligen postat av Lillsven
    du kan stänga av den innan den tiden tagit slut ja. Bara att trycka på knappen igen.

    Får man fråga vadän denna fråga om du inte har någon bil?
    Jo du får gärna fråga. Jag ska nämligen konvertera till elpegelvärme på en annan bil än 9000 och behöver då ett tidrelä för att säkerställa att jag(eller nån) inte glömmer värmen på så att speglarna grillas i onödan. Att det vart relä från just en 9000 var att jag hade ett lämpligt objekt att låna från just för stunden.

    Hur lång tid går den 15min?
    okey kul idé. jag har acc på min och trodde faktiskt att det styrdes av den eftersom den sätter på sig själv, så är säkert så bör vara så med relät som larslars skriver.

Liknande ämnen

  1. 19T frågor på 9000.
    Av Snoddas83 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 09:58
  2. Bakrutevärme paj
    Av Mr_Andersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 18:14
  3. ABS Frågor 9000 -97
    Av Laspalmas i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •