Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: röd triangel mitt i hastighetskonsoll

  1. #1

    röd triangel mitt i hastighetskonsoll

    på en saab 9002,0t -94
    känns som broms varning med vad exakt?
    slitage?
    olje nivå?
    Väldigt tacksam. MVH

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    trianglen varnar ju för nått är fel, men någon mer lampa BÖR lysa, tex SRS, abs eller nått, så möjligt att någon lampa är sönder.

    om den lyser konstant men inget annat så är de kanske läge att åka förbi saab och få det utläst via datorn vad som är fel, troligen är ju även någon lampa i intrumentpanelen trasig så du inte ser felet.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Om min triangel tänds när jag sätter igång bilen, följs det av ett PLING och sedan ett meddelande i SID'en. Kanske inte gör så alltid, dock har jag aldrig fått det ena utan det andra.

    mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Om min triangel tänds när jag sätter igång bilen, följs det av ett PLING och sedan ett meddelande i SID'en. Kanske inte gör så alltid, dock har jag aldrig fått det ena utan det andra.

    mvh
    någon form av mer varning kommer ju, trianglen lyser ju aldrig ensam, den tänds ju alltid någon sekund när man startar bilen.

    Lyser verkligen tringlen när siden varnar för nått? är det inte "info något" strax under trianglen som lyser då?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Nu när du säger det blir jag förstås osäker. Du kan ha helt rätt. Men jag är nästan säker på att när den varnade för kylvätskenivån senast så tändes triangeln..

    edit. Info Displ som lampan du nämnde heter, hänvisar inte den till SID'en...? Jag blev helt snurrig av det här.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Nu när du säger det blir jag förstås osäker. Du kan ha helt rätt. Men jag är nästan säker på att när den varnade för kylvätskenivån senast så tändes triangeln..

    edit. Info Displ som lampan du nämnde heter, hänvisar inte den till SID'en...? Jag blev helt snurrig av det här.
    De va så jag menade, om nått dyker upp i siden så tänds Info disp strax under trianglen, men har för mig att trianglen inte tänds för fel som visas i siden, utan trianglen tänds för fel du ser i instrumenthuset, typ CE, handbromsen, abs, srs osv.

    blev jäkla fundersam med ang detta, har dock aldrig fått tänd triangel... däremot info har ju stått med spolarnivå, lampor osv..
    nästan så jag får gå ut och "göra" ett fel och se...

    Har kollat i den lilla boken nu, vid fel från siden så lyser INFO-DISP, vid "andra fel" såsom CE, srs osv lyser trianglen, så de kan va helt klart värt att åka till saab och ta reda på vad det är.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. ABS-lampa, Bromslampa och Röd triangel (9-5 -99:a)
    Av CFATE2008 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 18:19
  2. Varningslampa. (Utropstecken i en triangel)
    Av RaggeNo1 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 22:16
  3. ABS + Brake + Triangel + Antispinn + checkengine lyser iblan
    Av saab95biopower2005 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 21:33
  4. ABS, Brake samt triangel lyser
    Av Idlewild i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 16:16
  5. Varnings triangel
    Av Jizzel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •