Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bilen dör

  1. #1

    Bilen dör

    Min 900ng 2.3 hatar mej
    Bilen dör efter ett tag. det gör ingen skillnad om den är kall eler varm eller vilket varvtal jag har.
    Har gått igenom vakumslangarna inget fel där.

  2. #2
    Den bara dör helt plötsligt när du kör? Precis som om du skulle slå av motorn? Går den att starta igen efteråt eller?
    Saab 9-5 2,3t. Där har ni ren ondska.

  3. #3
    När jag kör och när den står still. Den dör och hoppar igång igen. även när den dör helt så är det inga problem att starta den. funkar bättre om jag inte håller jämn gas dock

  4. #4
    Låter som om det är glapp någonstanns. Kolla jordkablar samt batteripolerna så att där inte är glapp. Skulle kunna vara bränslepumpen eller styrboxen som gör något också. Men kolla kablarna först.
    Saab 9-5 2,3t. Där har ni ren ondska.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    250
    Skulle kunna vara vevaxelgivaren oxå (förhoppningsvis inte för din del)!

    Eller har jag helt fel mån tro ...

    Vet ett flertal bilar som betett sig på det vis du beskriver och där det just
    varit givaren som börjar ge med sig..

    Mvh Pär
    "Potential Victims will take one look in the mirrors and know, flat know, what is about to happen to them"
    - Autoweek vid lanseringen av Saab 900 Aero..
    Nu i garaget: Saab 900 turbo AirFlow-cab. -87, 900 Aero-replika -88 I8->T16, o lite annat skoj..

  6. #6
    Jepp vevaxelgivaren sattes ditt av en anledning och en anledning bara. För att jävlas. Den kan göra väldigt dumma saker men svårt att kolla då detta bara händer ibland.

    Men kolla efter glapp på den också och ifall det är något fel på själva givaren kommer det troligtvis bli värre och värre tills bilen inte startar alls. Ända felsökningssättet jag vet i detta fallet
    Saab 9-5 2,3t. Där har ni ren ondska.

  7. #7
    Tack ska se över det ni har sagt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •