Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Alarm har slutat låta, blinkar bara - Saab 9000 CSE LTT -97

  1. #1

    Alarm har slutat låta, blinkar bara - Saab 9000 CSE LTT -97

    Hej!

    Jag har tre frågor om kärran och prövar och ser om nån kunnig har vilja och tid att ge mig några hints

    1. Min Saab har slutat låta när larmet går. Centrallåset är urkopplat sen nån vecka tillbaks pga felande box, men varför låter det inte när jag utlöser låset? Blinkar i sedvanlig takt, så larmet i sig löser ju ut.
    Såg nu att det hänger ut en röd kabels om nån tejpat lite ut under passagerar-sidan av panelen. Typ ut ur utblåset. Är det nåt som hör ihop?

    2. Var sitter centrallås-boxen på min bil? Jag har fått höra nere vid pedalerna. Men jag kan fan inte få bort skyddsmattan utan att förstöra plastbrickorna som håller fast textilen. Brickorna jag syftar på funkar ungefär likadant som en gipsplugg gör. En pinne sitter i mitten och trycker ut små spretar och gör att det sitter fast stenhårt.
    Har gjort sönder en redan, o allt jag såg innanför var ventilationskanalen.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 069
    Medlem#
    4096

    Re: Alarm har slutat låta, blinkar bara - Saab 9000 CSE LTT

    Sirenen pajjat??

    Citat Ursprungligen postat av Sebastian.Holmqvist
    En pinne sitter i mitten och trycker ut små spretar och gör att det sitter fast stenhårt.
    .
    Du ska trycka in den pinnen med en mejsel eller nått
    tills den trillar ut på baksidan!


    Vad var fråga 3
    I´ll never buy a Toyota, and not a Honda of course.....
    Won´t even think of a VOLVO, I might as well use a Horse........
    <<<Aero>>>

  3. #3
    Haha. Fråga tre gömde sig lite grann Men ok, då petar jag in dem. Får nog köpa några nya för de spricker av ålder rätt lätt.

    Fråga nummer tre lyder:
    3. "Såg nu att det hänger ut en röd kabels om nån tejpat lite ut under passagerar-sidan av panelen. Typ ut ur utblåset. Är det nåt som hör ihop? "

  4. #4
    Alla problem lösta!

    Smörjde upp samtliga lås med låsolja och voila! Centrallåset funkar igen Alarmet var tydligen knutet till samma säkring som jag drog ur så när centrallåset kopplades in fungerade det!

Liknande ämnen

  1. Alarm på 9000 går igång lite hur det vill.. hjälp ??
    Av andreeee i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 16:51
  2. Larm som bara blinkar 9-3 SS
    Av Schlbuditz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 14:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •