Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sprucken bakkjol..vad göra??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    66

    Sprucken bakkjol..vad göra??

    Om det är dubbelpost ber jag om ursäkt. det förra verkar inte ha kommit med)

    Iaf så fick jag hem min aero kombi 01 i söndags. Enda som var galet på den rent estetiskt var en spricka i högra hörnet på bakkjolen. Men jag har ju planer på att köpasmootlinekitet till den så tänkte inte mer på det. Men nu verkar det som att det endast är en liten läpp man sätter dit där bak. Stämmer detta? Är det nån skillnad på realcars?

    Om jag nu skulle vilja fixa till bakskärmen själv ock lacka om den är det till att gå lös med glasfiber och båtplast då? Tacksam för tips på detta??

    Jag har även försökt leta reda på en bakkjol på bildelsbasen.
    Vilka olika årsmodelers bakkjol passar till min 01:a?

    Mycket tacksam för svar.

    Hade gott
    9-5 kombi AERO -01

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    418

    Re: Sprucken bakkjol..vad göra??

    Citat Ursprungligen postat av mysk
    Om det är dubbelpost ber jag om ursäkt. det förra verkar inte ha kommit med)

    Iaf så fick jag hem min aero kombi 01 i söndags. Enda som var galet på den rent estetiskt var en spricka i högra hörnet på bakkjolen. Men jag har ju planer på att köpasmootlinekitet till den så tänkte inte mer på det. Men nu verkar det som att det endast är en liten läpp man sätter dit där bak. Stämmer detta? Är det nån skillnad på realcars?

    Om jag nu skulle vilja fixa till bakskärmen själv ock lacka om den är det till att gå lös med glasfiber och båtplast då? Tacksam för tips på detta??

    Jag har även försökt leta reda på en bakkjol på bildelsbasen.
    Vilka olika årsmodelers bakkjol passar till min 01:a?

    Mycket tacksam för svar.

    Hade gott
    Du kan smälta ihop sprickan i kjolen med en lödkolv ,det gjorde jag på min förra bil finkade fint.

    Kristian

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    66
    tack før svaret.

    Det læt ju som en ganska smart løsning. Får ta av den nær jag får garage o kolla hur det ser ut lit enærmare. Plastade du det sen o slipade samt lackade om før det måste ju ha blivigt ganska fult om du bara lødde?
    9-5 kombi AERO -01

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    66
    tack før svaret.

    Det læt ju som en ganska smart løsning. Får ta av den nær jag får garage o kolla hur det ser ut lit enærmare. Plastade du det sen o slipade samt lackade om før det måste ju ha blivigt ganska fult om du bara lødde?
    9-5 kombi AERO -01

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    418
    Citat Ursprungligen postat av mysk
    tack før svaret.

    Det læt ju som en ganska smart løsning. Får ta av den nær jag får garage o kolla hur det ser ut lit enærmare. Plastade du det sen o slipade samt lackade om før det måste ju ha blivigt ganska fult om du bara lødde?
    Plasten går att smetat ut med lödkolven så att den nästa blir slät så jag slipade bara lite lätt och sprayade.

    Kristian

Liknande ämnen

  1. ABS kransen är sprucken, hur göra?
    Av Portal i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 19:05
  2. Bakkjol till 9-5
    Av Millo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 23:22
  3. Aero bakkjol SS/SC
    Av tompa27 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 22:15
  4. bakkjol 9-5 -00
    Av Arto i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 22:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •