Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Imma på rutorna

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    49

    Imma på rutorna

    Hej. Jag har en Saab 9000t cs -92 som immar mycket i framförallt på förarsidan. Imman går bort om man kör fläkten på max. Motorn luktar speciellt så jag tror att glykol läker på motorn så att det är därför. Ser dock inte att det försvinner från behållaren. Kan man få bort imman på något sätt förutom att byta ev blockpackning? Bilen går bra annars..

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729
    tror inte det har med toppen att göra iaf.

    Testa att byta kupefilter.

    En annan sak, lite off topic, hur funkar sådana där "anti imma" sprayer man kan spraya på rutan? Kan ju vara värt ett försök

  3. #3

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kvidinge
    Inlägg
    318
    Jag hade liknande fel på min 9000 och det var värmepaketet som hade börjat läcka.
    Saab 9-5 Aero Biopower Steg3+

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    49
    Jag har tagit lös kabeln till motorn till spjälllet enligt länken & vridit axeln till spjället medurs. Är det Rätt håll?? Vart inget bättre i såfall..

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Har varit med om det... och då var det värmepaketet. Jag fick i princip riva ur hela panelen i bilen för att byta. Det var en og900-82.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    49
    Kan framrutan imma igen om blockpackningen har farit? Genom att den luktar glykol från motorn & drar in luft till kupen genom motorrumet??

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Citat Ursprungligen postat av swepit
    Kan framrutan imma igen om blockpackningen har farit? Genom att den luktar glykol från motorn & drar in luft till kupen genom motorrumet??
    nå så brukar det knappast bli, går topppackningen så brukar den oftast läcka in vatten in i motorn. Sällan utåt. Om det nu mot förmodan skulle läcka så pass utåt så borde det rimligen synas i motorrummet........

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    49
    Nog är det blött Å geggigt på blocket men det är svårt att säga att det är olja eller glykol men det konstiga är att jag tappar ingen olja eller glykol. Men motorn luktar varma ångor av troligtvis glykol.

Liknande ämnen

  1. Problem med imma på rutorna!
    Av cse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 01:06
  2. Re: Acproblem, imma på rutorna 9-5
    Av håckepåcke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 23:06
  3. vädringshål för att slippa imma på rutorna
    Av aeroamilon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 17:00
  4. Ständig imma på rutorna!!!
    Av Braather i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 09:49
  5. Imma på rutorna
    Av Måsen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •