Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Byte av krängningshämmarstag 9000 Talladega -90

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    78

    Byte av krängningshämmarstag 9000 Talladega -90

    Hej

    Är så att mitt krängningshämmarstag har gått sönder och behöver bytas, det jag undrar är hur pass omfattande det är att byta det. Går det att lirka ut det trasiga och sen lirka dit det nya utan att behöva släppa på balkar och dylik? Det går ju tvärs igenom hela bilen så det ser ut att vara trångt att få bort och dit?

    Finns det dessutom någon bra guide eller instruktion på nätet att använda sig utav vore ju det också kanon.

    Tack på förhand

    /Mvh RzR
    "Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt. Lastbilsföraren endast små skador på lämmen."
    Kör: Volvo 854 GLT -93

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Fram eller bak?
    Jag gissar fram och tolkar det som att det är själva krängningshämmaren som pajat, inte bara staget?
    På den lånade bilden från Speedparts är det ju nr10 som jag skulle vilja kalla stag :


    Det finns ju en del info och bilder om byte både fram och bak här: http://www.quasimotors.com/SAS_sway_bars.htm

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fram eller bak?
    Jag gissar fram och tolkar det som att det är själva krängningshämmaren som pajat, inte bara staget?
    På den lånade bilden från Speedparts är det ju nr10 som jag skulle vilja kalla stag :


    Det finns ju en del info och bilder om byte både fram och bak här: http://www.quasimotors.com/SAS_sway_bars.htm

    Lycka till!
    Du har förstått alldeles rätt LM, det är krängningshämmaren som sammanbinder de båda stabilisatorstagen på vardera sida om bilen som har gått sönder för mig.
    Jag (min klant) drog av hela gängsnittet med bult och allt (trotts förvärmning) när jag skulle lossa stabilisatorstaget.
    Hörde av mig till Saab i Ljungby där de blev helt paffa när de hörde vad som gått sönder. Tydligen hade de aldrig bytt krängningshämmaren på någon bil? De skulle iaf ha 2300:- för ett nytt, som tur är har jag hittat ett bättre beg från en 9000 CS -97 för 500:- vilket passar mig lite bättre i smaken

    Det blev ett långt meddelande bara för att framföra mitt tack för hjälpen, men som sagt Tack för hjälpen, ska läsa igenom sidan i hopp om att bli klokare

    /Mvh RzR
    "Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt. Lastbilsföraren endast små skador på lämmen."
    Kör: Volvo 854 GLT -93

Liknande ämnen

  1. generator byte saab 900 talladega 97 HJÄLP!?
    Av emiiiilll i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •