Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Byte av turboaggregat

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    81

    Byte av turboaggregat

    Jag har idag en -04 2,3t och ska sätta i ett turboaggregat från en aero -06. Jag har idag endast turbon och några packningar, väntar på rör och slangar (har för mig att han sa att det skulle behövas) Hur lång tid kan det ta och är det svårt?

    Den viktigaste frågan kanske är, går det att koppla fel? Alla känner vi väl till lagen om all jävlighet.....
    9-5 2,3t -04 Aeroturbo och steg 1

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    81
    Kom igen.... 63 stycken som läst och inte en enda som svarat. Är det verkligen inte någon som vet detta?? Jag trodde jag kommit till rätt forum...
    9-5 2,3t -04 Aeroturbo och steg 1

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    601

    Re: Byte av turboaggregat

    Citat Ursprungligen postat av Fidde73
    Jag har idag en -04 2,3t och ska sätta i ett turboaggregat från en aero -06. Jag har idag endast turbon och några packningar, väntar på rör och slangar (har för mig att han sa att det skulle behövas) Hur lång tid kan det ta och är det svårt?

    Den viktigaste frågan kanske är, går det att koppla fel? Alla känner vi väl till lagen om all jävlighet.....
    Du har alltså tänkt uppgradera till aero turbo då eller? -06 har ett annat inlopp än -04 en så kallad trubbnos där kan du använda kungscobran. Men den cobran du har redan kanske passar. Sen passar kanske inte vatten och olje slangarna men det kanske är samma som din gammla turbo som förmodligen är en gt17.

    Det är ju inte gjort på en handvändning att byta turbo. Om du har tummen mitt i handen kan det ta en hel dag eller mer att byta turbon, men är du skicklig så tar det nån timme. Tänk på att byta olja och filter. Det som går att koppla fel är olja in och vatten in/ut och slangarna från MV.

Liknande ämnen

  1. Lista över turboaggregat.
    Av PetroL i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:10
  2. Turboaggregat
    Av Victor.L i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 00:46
  3. olika turboaggregat?
    Av jonnyryden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 18:28
  4. Turboaggregat
    Av extreme i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-17, 15:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •