Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Eftermontering Elhissar!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    573

    Eftermontering Elhissar!

    Vad behöver jag för att eftermontera elhissar i min 9000 cs -93, Jag har skaffat knappconsolen som sitter i mitten, sen så Vet jag att man måste byta kablaget i dörrarna, och själva elhissarna!

    Är det nån skillnad på kablaget i dörrarna mellan 9000 cs modellerna? tänkte så att centrallås osv fungerar!

    Måste jag byta något mer kablage eller är det bara koppla bort det gamla och dit med det nya, i framdörrarna är det väl bara stifta ur dom gamla och dit med dom nya..

    I bak är väl kablarna skarvade i B stolpen?


    Någon som själv gjort detta som kan dela med sig av sina erfarenheter?

    MVh

    Tommy
    MVH// Tommy
    9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546
    ..hehe ... lyfter en mycket gammal tråd. Ska själv till å montera in elhissar i en 9KCS-92a. Fick hem hissarna inkl dörr-kablage och knappsatserna i veckan som gick. Började med att dissikera knappsatsen den till vänster om handbromsen. Det fanns naturligtvis en massa bös under knapparna. Plockade bort det lilla myntfacket och där inunder satt prydligt ett kontaktkablage - var bara att plugga in i knappsatsen.
    Jag kunde dock konstatera att belysningen i knappsatsen inte ville vara med OCH ja jag testade lampan med 12 volt direkt från batteriet och den lyste då iaf. Så frågan är nu varför den inte lyser monterad i knappsatsen?
    Edit: Jo den lyser - lampan kan inte vara på många watt. Nu när det blivit lite mörkare ute kan man se att texten på knapparna lyser upp

    Vad finns det mer att tänka på vid monteringen - finns det/ska det finnas något relä som måste dit? Annat bra och veta för att få det att funka?
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

Liknande ämnen

  1. Eftermontering As3 NG900 Cab
    Av reez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 16:42
  2. VSS eftermontering NG900
    Av Ruskis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 11:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •