Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Problem med 93 2,2 tid -99

  1. #1

    Problem med 93 2,2 tid -99

    Har problem med min 93:a, den går bra på tomgång men över 1500 rpm så bluddrar den bara. Märkesverkstaden satte en klämma på returledningen och då går bilen bra. Man kan reglera hur bra genom att skruva på klämman. De ville jag skulle prova byta pump(40.000) men va inte så sugen. Nån som har tanke på vad det skulle kunna vara?
    Ubbe

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 048
    Medlem#
    4097
    Det här kan ju vara ett alternativ mot 40000...

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  3. #3
    Har införskaffat pump och ska prova sätta dit den i helgen, tack för hjälpen
    Ubbe

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 048
    Medlem#
    4097
    Spännande!
    skriv gärna lite om hur det går.
    Mvh Per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  5. #5
    Tyvärr så blev det ingen skillnad...
    Nån som har en tanke vad man ska prova nu? Vart sitter styrdonet till pumpen?
    Ubbe

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 048
    Medlem#
    4097
    Trist att det inte funkade.
    Men om en strypning av returen får det att funka så kan man ju undra, borde ju vara trycket som är för lågt.
    Har du dratt i en massa spridarrengöring m.m?
    Filterbyte?

    Om jag inte har helt fel så sitter allt fram i pumpen på 115 Hkr maskinerna
    och delat på 125 hkr maskinerna
    Bytet 00-01 någonting mellan 115-125
    på 125'an tror jag den sitter framför passageraren.


    Mvh Per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  7. #7
    Bytt filter 2ggr, otroliga mängder rengöring och dyl. Funderar på om trycket på pumpen jag köpte är för lågt(0,2 bar). den orkar inte trycka igenom pumpen till returen. Köpte en verkstadshandbok och dä står det att styrdonet i årsmodell -98 til -01 sitter under handskfacket?
    Ubbe

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 048
    Medlem#
    4097
    Står det så, så är det nog jag som har förväxlat dom.
    Det var ju bra!
    Då kan man ju provbyta, och se om det blir bättre.
    /per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    449
    Motorstyrdonet är monterat på pumpen, kan inte bytas separat..

  10. #10

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    582
    Tjosan.

    Riktiggt som ni säger bägge två.

    Sitter ett styrdon vid handsfacket. (se bild bildelsbasen)
    Och det sitter ett inbyggt i pumpen.
    Ska du byta det vid handsfacket måste detta giftas-in med tech2.

    Jag skulle nog börjat med att kolla egr:en, hade problem med att min 9-3 -99 2.2tid. att denne fastnat. Eller kolla upp så du inte har läckage på vakumslangarna till spridarna.

    Är bilen svårtstartad?
    Är den slö innan 1500rpm?

    mvh
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  12. #12
    bytt returledningar och t rör, bytt egr ventil. saab kommer ej in med tech2, vet ej varför. inte svårstartad, ej slö
    Ubbe

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •