Vilket tryckrör är mest prisvärt?
Har kollat en del på denna http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=481
Nån som kör med den?
Mvh John
Vilket tryckrör är mest prisvärt?
Har kollat en del på denna http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=481
Nån som kör med den?
Mvh John
Silverpilen---> http://www.garaget.org/?car=19243
Behövs det verkligen ett så stort?
Ska du ha det för utseeden eller funktionen?
/A
Numera Golf TSi.
BMW 120 M -08! Såld
Dels för funktion, men det är ju också jävligt snyggt
Men hittills det billigaste jag hittat om man nu inte är händig och svetsar ett själv
Silverpilen---> http://www.garaget.org/?car=19243
Fanns/finns på bilcket och här på forumet som sälja som är snygga! dock inte 3" utan orginalstorlek!Ursprungligen postat av bargis
Jag gjorde mitt själv, fick lite hjälpa med svetsandet, är inte alls svårt att göra ett själv!
Kolla hur mitt blev om det faller i smaek, finns på garget i länken nedan!
Numera Golf TSi.
BMW 120 M -08! Såld
Jodå det är snyggt, men om jag ändå ska byta ut det röret så vore det läge att skaffa ett grövre på sammagång.
Silverpilen---> http://www.garaget.org/?car=19243
Hej !
Borden inte spool-upp:en bli längre eftersom det blir mer mängd luft som ska fyllas i tryckrör ?
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Tycker det också... om man inte har en snurra som pumpar mer luft borde det bli så.Ursprungligen postat av SuperFaCeR
Gone country....
Vid vilka effekter är det dax att byta till ett 3" tryckrör?
För tillfället Saablös.
Original 9-5 tryckrör räcker gott och väl för åtminstone 477hk.Ursprungligen postat av Olle9000
Image is nothing - Boost is everything
http://www.garaget.org/show.php?car=61
Kör själv med original tryckrör med mina blyga 408 HK
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
T5ans rör räckte alla fall att "maxa" ut GT3071 (507hk). Lappan finns bakom garaget länk. För skojs skull kastade jag dit nu en 2.5" rör att testa, men så långa har jag inte hittad ingen skillnad, men ordentliga tester kan jag inte köra innan våras.
Sedan en annan sak att tänka, vad för nytta kan en 2.5" rör mellan dump och spjäll ge om man har 2" från IC till dump? Tex kolla genues rör det har en strypning i början av den (2"-->2.5")... ALL SHOW NO GO säjer jag
Brukis 9-3 Viggen, "bone stock"
Leksak 9-3 2.0T Stående 1700m, 313m/h http://www.garaget.org/?car=164450
Man får helt enkelt ha så stor turbo att det är 2.5"-ut som standardUrsprungligen postat av Olde
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Med den lilla extra mängden luft som får plats i tryckröret så borde man knappt märka någon skillnad. Det är rätt många liter luft/sekund som strömmar igenomUrsprungligen postat av Snabbe
///Mackanized
Tillbaka