Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: BeSafe Izi Sleep i 9-5 med isofix?

  1. #1
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507

    BeSafe Izi Sleep i 9-5 med isofix?

    Hej

    Har just skaffat babyskyddet Izi Sleep från BeSafe. Tog av någon anledning för givet att man fäster stolen med hjälp av Isofix-fästena i bilen men så verkar ju inte vara fallet. Är det bara nåt jag fått för mig eller är inte Isofix bra mycket smidigare än att hålla på och mecka med bältet? Nu har jag googlat en massa och sökt på BeSafe's webb men det enda jag fått fram är att stolen är "förberedd för isofix". Att det blev just den stolen berodde till lika delar på att den gick att hyra från försäkringsbolaget till en rimlig kostnad och att den verkar vara (bland de) säkraste babyskyddet på marknaden.

    Stolen ska sitta i baksätet på bilen i signaturen.

    Hur gör ni andra? Har ni stolen fäst med isofix eller bälte? Fördelar/nackdelar? Nästa stol blir en BeSafe Izi Kid, verkar vara samma visa med den...
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Hade en izisleep i 9-5.an och senare även i min SC, använde bara bältet, tog typ 10 sek när man övat ett par ggr. är ju inte alltid man tar ut stolen heller i början.

    Har nu en izi kid bak i SC.n sitter enbart med bältet och fästena som följer med, SC.n har färdiga öglor i nederkant på framstolen så det var en baggis att montera.

    Kan varmt rekommendera båda stolarna, hatar stolar med "bas", odugligt om man vill köra med passagerare etc.

  3. #3
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Hade en izisleep i 9-5.an och senare även i min SC, använde bara bältet, tog typ 10 sek när man övat ett par ggr. är ju inte alltid man tar ut stolen heller i början.

    Har nu en izi kid bak i SC.n sitter enbart med bältet och fästena som följer med, SC.n har färdiga öglor i nederkant på framstolen så det var en baggis att montera.

    Kan varmt rekommendera båda stolarna, hatar stolar med "bas", odugligt om man vill köra med passagerare etc.
    Ok, låter ju underbart bra. Ja övning brukar ju ge färdighet, det lär bli en hel del grejer att öva på framöver. Att stolen inte kommer bäras ut ur bilen alltid har vi redan konstaterat, då den är ganska tung. En följdfråga då, satte du nåt mellan stol och säte för att skydda klädseln? För jag vill minnas att du hade en Aero med helskinn?! Nåt sparkskydd lär väl knappast behövas förrän det är dags för nästa stol.
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    22
    Har en izi sleep i våran 9-3 SC. Trodde också först att den skulle fästas med isofixfästerna, men det funkar bra med bältet med. Stolen sitter i för det mesta dessutom. Har lagt en vanlig handduk mellan stol och säte för att skydda klädseln lite, har bara halvskinn dock.
    9-3 SC Vector 2,0t Bio -08

Liknande ämnen

  1. Besafe izi kod X2 i 9-5?
    Av natanoy i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 21:31
  2. isofix på 9-5 -99 baksäte?
    Av RonnyO i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 17:16
  3. 2st Besafe Izikid i 9-5:an?
    Av fältan i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 02:08
  4. ISOFIX i og9-3
    Av Jimmy2626 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 10:07
  5. ISOfix barnstol i 9-5!?
    Av oreda i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •