Funderar på en BSR-chippning till min9-5 Aero -01
Pratade med firman som ska göra de, dom sa att max effektuttag utan aggregatbyte skulle bli någonstans runt 295Hkr. (420Nm)
Låter mycke men ja vet inte?
Nån som vet...
Funderar på en BSR-chippning till min9-5 Aero -01
Pratade med firman som ska göra de, dom sa att max effektuttag utan aggregatbyte skulle bli någonstans runt 295Hkr. (420Nm)
Låter mycke men ja vet inte?
Nån som vet...
Kör Saab 9-3 sportcombi 2,0T -06
Inte är det omöjligt Nordic fixar 300hk med org snurra.
Antar att det är detta som du har fått info om:
http://www.bsrab.se/products/n359/t22/
Som du ser så måste (mycket) mer än bara programvaran bytas.
Monterar du sportavgas så.
Audi 80 Quattro
Hej!
Skulle jag kunna få rekomendera detta trim istället då dessa grabbar är betydligt trevligare att ha och göra med och dem gör bättre Trionic7-program, mellanskillnaden i pris är i princip att det monteras ett Ferritasystem hos Nordic som du har livstidsgaranti på....
http://www.nordicuhr.se/se/9-5_aero_00-01_steg3.htm
Lycka till!
/Rydde
Hur har du kommit fram till detUrsprungligen postat av AeroRydde
Hur som helst så håller jag helt klart med dig angående att dom är betydligt bättre att ha å göra med, vilket är värt väldigt mycket
Till trådskaparen:
Om du surfar runt på lite olika trimfirmors sidor så kan man konstatera att dom byter olika mycket saker för att uppnå en viss effekt. BSR byter t.ex "saxofonen", men inte BTR, vilket t.ex Nordic gör redan på steg 2 och Maptun gör på sitt steg 3. Nordic är mej veterligen också de enda som påstår sig plocka ut 300 hk med orginal HW. Jag lägger inga värderingar i det, men man ska även ha klart för sig hur effekten är uppmätt. Nordic har t.ex. bromsat sitt i rototest i ca 3 sek. per belastningspunkt och rätt lång vila emellan varje punkt (tror det var ca 30 sek). BSR bromsar på rullar "dynamiskt", vilket jag tror innebär att man gasar igenom hela varvtalsregistret i ett svep. Fråga mej inte vad som är bäst, det viktiga är att man vet att det är mätt på olika sätt och ger olika resultat på pappret.
Jag säger som "Rydde", lycka till
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Vill bara poängtera att detta är just AeroRyddes personliga uppfattning och tycke.Ursprungligen postat av AeroRydde
Sedan finns det minst 5 supporterklubbar till för var och en av de olika firmorna som levererar trim till våra Saabar
Fats Nordic (och inte heller maptun) har ju hotat folk med stämning o liknande för att de berättat vad som kommit fram i mail när de frågat om trimmen... BSR verkar ha det för vana!!
Jag kommer aldrig skicka mina slantar till växjö!! Jag rekomenderar andra att resonera likadant.
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Ursprungligen postat av perr
Det va som faan.
Stämmer detta så är det ju ingen vidare reklam!
--------------------------------------------------------------------------------
Funderar på en BSR-chippning till min9-5 Aero -01
Pratade med firman som ska göra de, dom sa att max effektuttag utan aggregatbyte skulle bli någonstans runt 295Hkr. (420Nm)
Låter mycke men ja vet inte?
Nån som vet...
Om jag va på din plats så skulle jag satsa på Nordic steg 3 utan tvekan ..
Har själv en 9-5 aero 01 med Nordic steg 3 ,är mera än nöjd ....
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776