Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Chip..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    7

    Chip..

    Funderar på en BSR-chippning till min9-5 Aero -01
    Pratade med firman som ska göra de, dom sa att max effektuttag utan aggregatbyte skulle bli någonstans runt 295Hkr. (420Nm)
    Låter mycke men ja vet inte?
    Nån som vet...
    Kör Saab 9-3 sportcombi 2,0T -06

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 408
    Inte är det omöjligt Nordic fixar 300hk med org snurra.

    Antar att det är detta som du har fått info om:
    http://www.bsrab.se/products/n359/t22/

    Som du ser så måste (mycket) mer än bara programvaran bytas.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Ö-vik
    Inlägg
    887
    Monterar du sportavgas så.
    Audi 80 Quattro

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Hej!

    Skulle jag kunna få rekomendera detta trim istället då dessa grabbar är betydligt trevligare att ha och göra med och dem gör bättre Trionic7-program, mellanskillnaden i pris är i princip att det monteras ett Ferritasystem hos Nordic som du har livstidsgaranti på....

    http://www.nordicuhr.se/se/9-5_aero_00-01_steg3.htm


    Lycka till!

    /Rydde

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Hej!

    dem gör bättre Trionic7-program,

    /Rydde
    Hur har du kommit fram till det

    Hur som helst så håller jag helt klart med dig angående att dom är betydligt bättre att ha å göra med, vilket är värt väldigt mycket

    Till trådskaparen:

    Om du surfar runt på lite olika trimfirmors sidor så kan man konstatera att dom byter olika mycket saker för att uppnå en viss effekt. BSR byter t.ex "saxofonen", men inte BTR, vilket t.ex Nordic gör redan på steg 2 och Maptun gör på sitt steg 3. Nordic är mej veterligen också de enda som påstår sig plocka ut 300 hk med orginal HW. Jag lägger inga värderingar i det, men man ska även ha klart för sig hur effekten är uppmätt. Nordic har t.ex. bromsat sitt i rototest i ca 3 sek. per belastningspunkt och rätt lång vila emellan varje punkt (tror det var ca 30 sek). BSR bromsar på rullar "dynamiskt", vilket jag tror innebär att man gasar igenom hela varvtalsregistret i ett svep. Fråga mej inte vad som är bäst, det viktiga är att man vet att det är mätt på olika sätt och ger olika resultat på pappret.

    Jag säger som "Rydde", lycka till
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  6. #6
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 076
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Hej!

    Skulle jag kunna få rekomendera detta trim istället då dessa grabbar är betydligt trevligare att ha och göra med och dem gör bättre Trionic7-program, mellanskillnaden i pris är i princip att det monteras ett Ferritasystem hos Nordic som du har livstidsgaranti på....

    http://www.nordicuhr.se/se/9-5_aero_00-01_steg3.htm


    Lycka till!

    /Rydde
    Vill bara poängtera att detta är just AeroRyddes personliga uppfattning och tycke.

    Sedan finns det minst 5 supporterklubbar till för var och en av de olika firmorna som levererar trim till våra Saabar

  7. #7
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    5 995
    Medlem#
    1540
    Fats Nordic (och inte heller maptun) har ju hotat folk med stämning o liknande för att de berättat vad som kommit fram i mail när de frågat om trimmen... BSR verkar ha det för vana!!

    Jag kommer aldrig skicka mina slantar till växjö!! Jag rekomenderar andra att resonera likadant.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  8. #8
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 076
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Fats Nordic (och inte heller maptun) har ju hotat folk med stämning o liknande för att de berättat vad som kommit fram i mail när de frågat om trimmen... BSR verkar ha det för vana!!

    Jag kommer aldrig skicka mina slantar till växjö!! Jag rekomenderar andra att resonera likadant.


    Det va som faan.
    Stämmer detta så är det ju ingen vidare reklam!

  9. #9
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 166
    --------------------------------------------------------------------------------

    Funderar på en BSR-chippning till min9-5 Aero -01
    Pratade med firman som ska göra de, dom sa att max effektuttag utan aggregatbyte skulle bli någonstans runt 295Hkr. (420Nm)
    Låter mycke men ja vet inte?
    Nån som vet...


    Om jag va på din plats så skulle jag satsa på Nordic steg 3 utan tvekan ..
    Har själv en 9-5 aero 01 med Nordic steg 3 ,är mera än nöjd ....
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Liknande ämnen

  1. Chip, ppc eller normalt chip.
    Av Excalibur i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 12:41
  2. chip?
    Av malex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 19:29
  3. chip
    Av L-G i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •