Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Startspärr - 9000CSE -98

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844

    Startspärr - 9000CSE -98

    På min saab 9000 CSE med orginal larm och startspärr, så har jag ett irriterande problem eller om det ska vara så inte vet jag.

    När jag låser upp bilen och sätter mig i å startar som vanligt så funkar allt som det ska och jag kan stänga av bilen och starta den igen utan problem. men om jag skulle råka öppna dörren så startar den inte utan då måste jag stänga dörren och låsa och låsa upp sen så startar den.

    Ska det vara så på spärren på orginal monterade larm??

    Om jag måste byta styrbox i bilen, då ska jag då alltså ha en box som suttit i en bil med orginal startspärr eller??
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Tycker det låter som att startspärren fungerar som den skall.

    Angående boxen så stämmer det. Box från bil med orginal startspärr (VSS) krävs.

    Mvh

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Så fort du öppnat dörren så sätt i nyckeln, vill den inte starta ibland kolla om larmet blinkar och isåfall avaktivera det.

    Angående boxen så går det att chippa den med vilken T5.5-box som helst, trimmaren lägger in samma VSS som du har nu.

    VSS = Stöldskydd/startspärr.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880
    Är du helt säker på att öppnandet av dörren har något alls att göra med att starspärren går in?

    Startspärren "armeras" efter en inställbar tid efter att du har låst upp/larmat av och inte satt tändningsnyckeln i låset (tror jag, möjligen till bilen startats?). Detta ser du då på den blinkande larmdioden vid framrutan.

    Om detta inträffat räcker det med ett kort tryck på låsknappen i fjärrkontrollen för att invaktivera VSS, dvs ett så kort tryck att dörrarna inte låses.

    VSS armeras även efter denna tid då tändningsnyckeln tagits ur men om bilen inte låsts.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Startspärr ?
    Av hammarslag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 12:37
  2. startspärr box vs. icke startspärr bil
    Av Emyl i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •