Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Problem med ny bränslepump!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26

    Problem med ny bränslepump!

    Jag börjar bli smått galen på kärran nu! (delvis av bensinångorna). Har bytt bränslepump men med den nya kommer det knappt något bränsle alls (när jag mäter i motorrummet), pumpen låter som om den inte orkade köra för fullt.
    När jag sätter dit den gamla igen så går det alldeles utmärkt, förutom att den låter cp då (därför jag byter).

    När jag provar pumparna i en balja utanför bilen så är det något mer drag i den nya, det blir alltså något fel när jag sätter in den i armaturen.

    Pumpen är köpt på Mekonomen och jag sätter dit den precis som den gamla förutom den nya packningen som kommer med.

    Är det någon som har några idear på vad som kan vara fel?? Jag har i alla fall inte glömt att ta bort gummi skyddet i botten på pumpen.

    Bilen är en 9000 -92 med Walbro pump.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    202
    O vad händer om du tar en slang från pumpen direkt istället för att dra den hela vägen till motorrummet?
    De på mekonomen råkade inte ge dig någon form av lågtrykspump till en förgasarmotor...

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Artikelnumret stämmer så de är nog rätt pump. Jag provade med och inte dra den till motorrummet men lyckades inte få de tätt så det sprutade överallt, men o prova de borde väl inte ge något då den gamla funkar som den ska när jag mäter i motorrummet.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 879
    du har inte bytt plastanslutningarna uppe på armaturen då? Köper man dessa på Saab så finns bara den ena och man får därför pilla bort backventilen om man ska använda den till fel ventil så att säga.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Vetlanda/Småland
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    du har inte bytt plastanslutningarna uppe på armaturen då? Köper man dessa på Saab så finns bara den ena och man får därför pilla bort backventilen om man ska använda den till fel ventil så att säga.
    Precis, men blir det verkligen ett sådant fenomen bara för det? det är ju på Returen man ska plocka bort backventilen i, men det borde väl fungera iallafall?

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 879
    jo men jag tänkte om du kanske råkat glömma pilla bort den, då kanske du har två anslutningar med ventiler i sig och då blir det kanske konstigt?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Om de är den svarta och den vita anslutningen ni menar (pump och retur) så är dom original.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Kan man vända pumpen fel på något sätt? Har letat men inte hittat några markeringar eller liknande.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 879
    nä monteringen i armaturen är väl ganska given, det man får hålla koll på är väl isåfall plus och minus för sitter de fel så går den baklänges och då pumpar det inget bra.

Liknande ämnen

  1. Problem vid byte av bränslepump OG9-3
    Av Etnica i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 11:42
  2. Problem vid byte av bränslepump
    Av morre95 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 23:34
  3. problem med bränslepump i og900
    Av ERnsT i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 00:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •