Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Värdering 9-5 Hirsch 305Hk sedan årsm. 2003??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152

    Värdering 9-5 Hirsch 305Hk sedan årsm. 2003??

    Hej,

    Tänkte höra mig för lite vad ni tror om prisbilden på en 9-5 Hirsch Sedan 2003 som har gått 13000mil, svensksåld. Bilen har stora 305Hk paketet med allt vad det innebär, bl a. Chassi, bromar, aerodynamik paket, kolfiber interiören osv. Som sagt hela "kittet"

    Har även det mesta i utrustning så som pilotpaket, skinn, AS3 osv..

    Bilen är i ok skick för övrigt, normal.

    Vad tror ni? Gjorde en värdering på kvd.se/bilpriser men vet inte hur mycket man kan lita på det man fick fram där. Är ju en relativt svår bil att värdera då de inte växer på träd direkt..

    Anledningen till att jag frågar är att jag eventuellt ska lägga ett bud på bilen.

    Tacksam för svar.

    //Richard

  2. #2
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Hej !

    Har du någon kort på bilen ???

    Jag vet att jag var ute efter en röd sedan,men jag har hört att den har varit krokad av teknikensvärld ,så det blev inget av det..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    Hej,

    nix, jag har inget kort på bilen. Tyvärr.

    Det är inte den röda bilen som har varit med i teknikensvärld. Vet att den har varit "krockad" men den lagades upp på ANA i Trollhättan så det behöver man nog inte avskräckas av. Såg hur den bilen såg ut när den var klar och det fanns absolut inget att anmärka på.

    Denna bilen är silvermet..

    Ingen som har nån idé om pris???

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 423
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Ricchie
    Hej,

    nix, jag har inget kort på bilen. Tyvärr.

    Det är inte den röda bilen som har varit med i teknikensvärld. Vet att den har varit "krockad" men den lagades upp på ANA i Trollhättan så det behöver man nog inte avskräckas av. Såg hur den bilen såg ut när den var klar och det fanns absolut inget att anmärka på.

    Denna bilen är silvermet..

    Ingen som har nån idé om pris???
    Hej

    Mellan 160-180 kan vara ett riktmärke, Ana Thn har haft kombisar strax under 200, och lite avdrag för sedan.

    Alltid svårt med special bilar,

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  5. #5
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Ricchie
    Hej,

    nix, jag har inget kort på bilen. Tyvärr.

    Det är inte den röda bilen som har varit med i teknikensvärld. Vet att den har varit "krockad" men den lagades upp på ANA i Trollhättan så det behöver man nog inte avskräckas av. Såg hur den bilen såg ut när den var klar och det fanns absolut inget att anmärka på.

    Denna bilen är silvermet..

    Ingen som har nån idé om pris???
    Hej

    Mellan 160-180 kan vara ett riktmärke, Ana Thn har haft kombisar strax under 200, och lite avdrag för sedan.

    Alltid svårt med special bilar,

    //MH
    Hej !

    Inte kan en Hirsch även med 13000 mil med 305 hkr ligga i denna prisklas,om jag kommer ihåg rätt så finns det flera 9-5 or kombi orginal som ligger i samma pris klas som du nämnde ovan...

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    160-180' känns väl relativt vettigt för en sådan bil men jag håller med "Aero++" att det ändå känns väldigt billigt. Man kankske hänger upp sig lite på vad en sån bil kostade för några år sedan?

    Kombi 9-5:or står ju överlag något högre i pris jämfört med likvärdig sedan, men frågan är hur det blir på en Hirsch sedan då den är betydligt ovanligare än Hirsch kombin, även om den nu inte heller direkt växer på träd.

    Det är väl efterfrågan som styr.. Men hur vet man när det i princip inte finns något att efterfråga??

  7. #7
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 556
    Medlem#
    8163
    Och de flesta som vill sälja sin Hirsch är inte heller i akuta penningproblem och måste få sålt bilen NU, så de är inte helt lättprutade...

    /Johan

  8. #8
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Är inne på samma tanke som Aero++ och JSN.

    Mycket svårvärderat, bra pris så klipp till.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    Och de flesta som vill sälja sin Hirsch är inte heller i akuta penningproblem och måste få sålt bilen NU, så de är inte helt lättprutade...
    Har du kanske till viss del rätt i. Men bara för att man äger en Hirsch så betyder det ju inte att man har mycket pengar. Folk som ändå sätter ut sin bil på annons vill ju ha sålt den..

    I mitt fall är det dock lite som du säger, då ägaren inte hade tänkt sälja bilen. Jag som fråga..

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 423
    Medlem#
    3020
    Vi har ju stackarn Tojsan som vill ha 260 k för ett hirch skåp, som ser ut som vilkken aero som helst.

    Ana Thn har tydligen haft ett par kombisar för strax under 200-ingen.

    Spontat tror jag att dessa är lite svårsålda för tillfället, för nya och dyra som entuiast bil, och för dyr och gammal som bruksbil, men det finns ju alltid undantag eller hur RZ.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    Ja, jag har sett Tojsons annons, känns ju lite lätt i överkant....
    Dock verkar det vara en väldigt fin bil, synd att den inte har spoilerpaketet bara...

    Den sista Hirschen jag såg på ANA var en röd -02 kombi, såldes väl för en bit över 240.000. Var ju i och för sig två år sedan..

    Ja, du har nog rätt. Är man inte entusiast och riktigt insatt i vad det är för bilar så känns det kanske som att dem ligger lite i högsta laget prismässigt.

    Men j-lar va sugen man är på att ha 305 "lagliga" hästar att släppa loss......

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 423
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Ricchie
    Men j-lar va sugen man är på att ha 305 "lagliga" hästar att släppa loss......
    JA vem är inte det, men jag vill inte ha en gubbsilver som de flesta är.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  13. #13
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Vi har ju stackarn Tojsan som vill ha 260 k för ett hirch skåp, som ser ut som vilkken aero som helst.

    Ana Thn har tydligen haft ett par kombisar för strax under 200-ingen.

    Spontat tror jag att dessa är lite svårsålda för tillfället, för nya och dyra som entuiast bil, och för dyr och gammal som bruksbil, men det finns ju alltid undantag eller hur RZ.

    //MH
    Jo, en riktigt härlig familjebil.
    Man bara flyter med dom, ungarna gillar den skarpt oxå.
    Mycket lugnare kraft i den jämfört med min gamla trimmade 9000 Aero

    Ricchie>>

    Automat har jag, guuuuld.

    /Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    Finns tyvärr inte så många färger att välja på. I alla fall om man vill ha en Hirsch sedan. Finns bara 5st i Sverige....


    RZ,

    Har kört en hirsch med automat, gick fint. Men är inte förbi 30 strecket ännu så en Manuell passar fint...

  15. #15
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Ricchie
    Men j-lar va sugen man är på att ha 305 "lagliga" hästar att släppa loss......
    JA vem är inte det, men jag vill inte ha en gubbsilver som de flesta är.

    //MH
    Silver är underbart

    /R
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  16. #16
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Ricchie
    Finns tyvärr inte så många färger att välja på. I alla fall om man vill ha en Hirsch sedan. Finns bara 5st i Sverige

    På en Hirsch passar alla färger Hade inte tänkt så mycket på färg i alla fall på Hirschen.

    Mytt tycke

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    Håller med,

    Tycker att den ser riktigt bra ut i silver, tyvärr vanligast. men men..

    Fördelen med silver/ljusa färger är ju att spoilerkittet framstår på ett annat sett. Hade ju Hirschpaket på min svarta 9-5 Aero och tyckte det var grymt snyggt, men paketet försvinner dock lite i den mörka frägen...

    Man får helt enkelt anpassa sig efter vad som finns..

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    152
    En sån här gör ju inte direkt bort sig....






    Mmmmm...

  19. #19
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Ricchie
    En sån här gör ju inte direkt bort sig....






    Mmmmm...
    Utan kommentar

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Mycket lugnare kraft i den jämfört med min gamla trimmade 9000 Aero
    Du menar mindre...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Vad kan en Hirsch 305hk -05 vara värd?
    Av JSN i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 23:21
  2. Info om turbo i 9-5 Hirsch, 305hk modellen.
    Av Nordenstrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-21, 22:17
  3. Byter Hirsch W/G på 305hk?
    Av Johnken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 22:38
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 15:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •