Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: SAAB försäkring. Nej tack.

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    SAAB försäkring. Nej tack.

    Fick erbjudande att ta en Saabförsäkring , skulle kosta 4,000 mer än vad jag har på Folksam. Skamligt anser jag att det ska skilja så mycket för samma försäkring. Det lönar sig att kolla olika bolag.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Jo... det lönar sig att kolla runt i den där djungeln med försäkringar !

    Lönar sig även att kolla runt lite på forumet ang tidigare trådar
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... rs%E4kring
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... rs%E4kring
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=
    Mvh Timmy

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: SAAB försäkring. Nej tack.

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Fick erbjudande att ta en Saabförsäkring , skulle kosta 4,000 mer än vad jag har på Folksam. Skamligt anser jag att det ska skilja så mycket för samma försäkring. Det lönar sig att kolla olika bolag.
    Ja så är det när man betraktas som ungdom

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    208
    Jag pratade med saabförsäkringar för 10 min sedan och kan säga att det är inte enbart priset som spelar roll. Minimal administration och enkel skadereglering via telefon samt hyrbil väderar jag mycket högt.

    En tröttmössa har backat på min bil och på Folksam (hans bolag) ville dom utvärdera om jag verkligen behövde en hyrbil (!) trots att de var han som var vållande. När jag ringde Saabförsäkringar var det inget tjafs utan allt löser sig på direkten. Sånt är värt en hel del när man väl måste använda försäkringen.
    SAAB 9-3 SS Aero 2004

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    har valt att betala närmare 2k mer /år på min halvförsäkring på SCn just för att Saab försäkring är så bra att ha och göra med när det väl händer ngt, samt att de i de flesta fall har mkt bra vilkor gämfört med många andra bolag.

    Har även Saab försäkring på cabben kan jag tillägga...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002
    Citat Ursprungligen postat av zandman72
    En tröttmössa har backat på min bil och på Folksam (hans bolag) ville dom utvärdera om jag verkligen behövde en hyrbil (!) trots att de var han som var vållande. När jag ringde Saabförsäkringar var det inget tjafs utan allt löser sig på direkten. Sånt är värt en hel del när man väl måste använda försäkringen.
    Man ska aldrig behöva tjafsa med motpartens bolag. Man ringer sitt eget så tar dom hand om det även om du inte är vållande.
    Fredrik J

  7. #7
    för mig skiljer det nästan 5000 spänn mellan Saab Försäkringar och folksam till saabs fördel.

    Ändå har jag alla mina försäk i folksam samt företagsföräkringen där.

    det är surt!

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    581
    Jag håller med zandman72 och Johnken. Det har aldrig varit några problem eller tjafs med Saabförsäkringar. Det har alltid löst sig smidigt. Det kanske finns billigare bolag, men jag värderar oxå smidigheten högt. Jag har hittills varit mycket nöjd med Saabförsäkringar.

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  9. #9
    Kan bara instämma i kören ang SAAB försäkring, inget strul när det händer något.
    Sedan att jag är "gubbe" i deras ögon och betalar lite för en helförsäkring ja det bjuder jag på.
    330kr (9-3an) för en helförsäkring med 2000 i självrisk och 0 för vilt, ja det är ju vad jag lägger på mjölk varje månad.

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    saabförsäkring är billigt.... not...

    betalar 7000kr för helförsökring på turbn hos trygghansa.

    fick erbjudande från saabförsäkringen på 26995kr, kanonbilligt med tanke på att de är långt över värdet på bilen...
    riktigt toppenerbjudande, varför ens gå ut och erbjuda nått så jäkla dumt..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 884
    Fick ett prisförslag hos Trygg Hansa.
    Killen jag snacka med var seg och inte alls "rolig" att snacka med.

    Ringde till Saab och fick ett pris som var nästan 2000:- billigare.
    Killen jag snacka med där var trevlig, småskämtade och kunde sin sak.
    Bara att slå till.
    Har även Saab hemförsäkring.
    Skönt att ha allt samlat.

    Betalar nu ca 7000:- halvförs/helår
    Samt 116:-/mån för hemförs
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  12. #12
    Vi köpte vår begagnade bil hos en Saab-återförsäljare och fick därför 6 månaders rabatterad försäkring hos Saab. I slutet av förra året kollade jag upp vad det skulle kosta att teckna ordinarie försäkring hos Saab och svaret blev mer än 1000:-/månad. Atava skulle ta 680:- tror jag det var. När vi nu ska teckna försäkring visar det sig att priset hos Saab blir detsamma som hos Atava så då fick det bli Saab försäkringar eftersom så många här på forumet har bra erfarenheter av dem. Men är det inte märkligt hur priset kan sjunka över bara några månader.

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Citat Ursprungligen postat av Kvintus
    Men är det inte märkligt hur priset kan sjunka över bara några månader.
    Har nog till stor del att göra med skadestatestiken som de för löpande, vilken premierna baseras på. Har en viss kategori klarat sig "billigt" under en viss period så sjunker ju deras premier i nästa period.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  14. #14
    Jo, det är klart. Kan också hända att att man har passerat någon gräns vad gäller tid för körkortsinnehav och ålder. Jaja, bara de justerar premien åt rätt håll så ska man väl inte klaga.

    Vi skaffade Saabkortet i samma veva och får 200:- i välkomstpoäng samt totalt 420:- i poäng på försäkring/år, 360:- i bensinpoäng/år, 720:- i poäng på matinköp etc/år. Totalt 1700:-/år. Inte helt fel.

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Det är väl IF som har Saabförsäkringen ?
    IF brukar sällan få några pluspoäng så därför blir jag lite förvånad när jag läser denna tråd.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    581
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Det är väl IF som har Saabförsäkringen ?
    Japp. IF märkesförsäkring.

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Det är väl IF som har Saabförsäkringen ?
    Japp. IF märkesförsäkring.

    //Bullit
    Och de som jobbar med märkesförsäkring är en helt annan avdelning än de som handhar andra skador, har jag fått förklarat av mig. Dock så kan man teckna alla märkesförsäkringar av en och samma person, men antagligen har väll de andra riktlinjer att följa gällande kundbemötande??
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Östersund - Svezia
    Inlägg
    211
    Man ska dock komma ihåg att de som jobbar på de "tyngre" avdelningarna är IF. Inlösen till exempel sköts av IF:s personal enligt deras "märkesförsäkingstänk"

    Bra eller anus?

    /Thomas
    9-5 kombi
    "Tolerans är den obehagliga känslan av att de andra till sist kanske får rätt." - Robert Frost

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av Kvintus
    Men är det inte märkligt hur priset kan sjunka över bara några månader.
    Har nog till stor del att göra med skadestatestiken som de för löpande, vilken premierna baseras på. Har en viss kategori klarat sig "billigt" under en viss period så sjunker ju deras premier i nästa period.
    Jag har då aldrig varit med om att premien har blivit lägre när det har varit dax för ny permieperiod. Jag skulle nog tro att om utgifterna har varit lägre än beräknat för fb så läggs nog dom pengarna på bonusar för cheferna.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Citat Ursprungligen postat av P4
    Man ska dock komma ihåg att de som jobbar på de "tyngre" avdelningarna är IF. Inlösen till exempel sköts av IF:s personal enligt deras "märkesförsäkingstänk"

    Bra eller anus?

    /Thomas
    Funkar klockrent När jag drog av vägen med min 9-5:a för två år sedan, så var det inga problem med värdering eller utbetalning (när väl verksta´n bestämt sig för vad kostnaden skulle bli) när killen fått reda på årsmodell, miltal, utrustnin mm så fick jag ett erbjudande som var helt ok och när jag godkänt det över telefon, så hade jag pengarna dagen efter

    Ringde även runt och kollade försäkringar innan jul 2007, då försäkringen på 9-5:an går ut till nyår. Trygg-Hansa var billigast med 6881:- helår och alla tilläggsförsäkringar, men efter ett samtal till IF så erbjöd de 6886:-. Folksam var dyrast med 8200:-.

    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

Liknande ämnen

  1. Försäkring Saab 9-5 aero 03´a
    Av Draco i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 22:05
  2. SAAB FÖRSÄKRING, VS LF
    Av Michael Rasmussen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 03:00
  3. Era erfarenheter SAAB-försäkring..
    Av Palle 9-5 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 09:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •