Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Belking autokit

  1. #1

    Belking autokit

    Jag ska sätta in en aux kabel i min saab,hur funkar de med belking adaptern
    http://catalog.belkin.com/IWCa....._Id=149006,kan man ha laddaren i samtidigt som du ljudkabeln i,koplar man ljudet i direkt i laddaren eller man kör den i ipoden.de skulle tyderligen bli bättre ljud med en adaptern.

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622

    Re: Belking autokit

    Citat Ursprungligen postat av intruder24
    Jag ska sätta in en aux kabel i min saab,hur funkar de med belking adaptern
    http://catalog.belkin.com/IWCa....._Id=149006,kan man ha laddaren i samtidigt som du ljudkabeln i,koplar man ljudet i direkt i laddaren eller man kör den i ipoden.de skulle tyderligen bli bättre ljud med en adaptern.
    Belkin adaptern sätter du i 12V uttaget. Du kopplar en audiokabel (3.5mm - 3.5mm) ifrån belkin adaptern till bilens aux-ingång. En sladd ifrån Belkin adaptern kopplas in i underkant på iPoden (inkluderas). As simple as that! Jag tycker det fungerar, men basen distar lite samt hör lite brum ifrån motorn. Det beror nog inte på adaptern utan snarare på bilen... Basen blev bättre än när jag valde "reduced bass" iPoden samt skruvade upp den på stereon. Men jag kör det med det och tycker det fungerar bra.

    Själv kopplar jag ihop ovanstående och lägger allt i handsfacket, sen kopplar jag in iPodens medföljande fjärrkontroll (inga hörlurar inkopplade) och lägger ut den så jag kan byta låt med den medans jag kör! Funkar fint så länge man kör shuffle och bara trycker på next/prev

    Förresten, din länk ovan funkar inte. Gissar att du markerat och kopieret en länk ifrån en annan tråd, vilket inte går. Du måste högerklicka och välja "Kopiera länkadress" eftersom STCS kortar ner länknamnen i trådarna.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •