Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trafikmeddelande

  1. #1
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163

    Trafikmeddelande

    Hej

    Jag har en 9-5 SC -05 med navigator och AS3. När rds:en tar emot ett trafikmeddelande så säger displayen att det är ett trafikmeddelande, men radion är helt tyst under trafikmeddelandet. Var ställer jag in volymen på trafikmeddelandet? (Om jag manuellt går ifrån trafikmeddelandet, tex tillbaka till en cdskiva eller en annan radiokanal så kommer ljudet direkt tillbaka, men om jag manuellt väljer den radiokanal som skickar trafikmeddelandet så är den tyst tills meddelandet är över)

    Tack på förhand
    /Johan

  2. #2
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Jag har en 04 så vi har ju inte riktigt samma navigator. Men leta efter en knapp med namnet "TI-VOL" (Traffic Information Volume). Står nog i manualen till Audio/Nav-systemet annars
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163
    Tack för tipset. Hittade infon i "bibeln" (ok, nya testamentet ca 80sidor för enbart navigatorn mot hela "bibeln" med ca 300 sidor som täcker resten av bilen), men utan sökiden hade det nog gått mig förbi... Skall tydligen funka att vrida upp volymen medan ett trafikmeddelande sänds. Återstår alltså att vänta på nästa sådant för att se om det funkar.

    /Johan

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    LIDKÖPING
    Inlägg
    12
    Inflikar med en liten fråga till Angus.
    Jag är lite nyfiken på vilka kartutgåvor ni som kör med navigator på årsmodell -04 har ?
    Själv har jag 2003 men skulle vilja uppdatera, om det är värt det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •