Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Växelåds råd -HJÄLP!

  1. #1

    Växelåds råd -HJÄLP!

    Jag behöver annan låda till min cse 2,3T omgående efter att den befintliga kastat in handuken.
    Jag har pratat med den ö-kände växelådsjörgen och han tar 18-20 tusen för en full-förstärkt låda.
    Det jag behöver hjälp med är frågan om de är värt att slänga i en låda i en bil som gått 26 tusen och och värdet på själv bilen är ungefär samma som jörgens växellåda.
    är de värt att investera i detta eller ska jag leta vidare efter en beg låda som verkar vara stört omöjligt att hitta på skroten, eller är de någon som har en beg till salu.

    Dock en gång i tiden så hade man ju funderingar av att skrämma motorn litegrann, då skulle ju även denna växellåda från jörgen sitta som en snöboll i skrevet.

    säg vad ni tycker....bilen är fullutrustad med 26000 mil på nacken.
    är detta värt pengarna ?

    tack på förhand
    martin

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Husum
    Inlägg
    1 026
    Medlem#
    6874
    Svårt att svara på...... om du skall trimma lite så är det ju inte dumt med en "ny" låda.
    Dok så blir dom ju inte odödliga, men de är ju bättre med en renoverad låda, än en tex från skroten etc som man "riktigt" inte vet skicket på.

    Men det finns ju andra som repar lådor, inte bara E.t.t.

    Jag skulle då vija haft en renoverad låda.

    Får man fråga vad som är fel på den du har?

    Mvh/Roberth

  3. #3
    felet på min är att den har skjutit ut diffet genom goddset.
    oanvändbar.kaputt
    vem mer finns än e.t.t ??
    mvh martin

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 287
    Hej,

    Ær bilen trimmad? I så fall hur mycket? Var bor du?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Vetlanda/Småland
    Inlägg
    248
    Skulle också behöva en ny växellåda till min Aero då synkringarna är dåliga.. Men fan, betala 20,000 för en förstärkt växellåda gör jag aldrig i hela mitt liv.. Då köper jag en orignal växellåda från väx-jörgen för 6-8.000 istället.. Har original växellådan på min bil hållt i 13 år med original v-lådan så kommer den då hålla dom åren jag kommer ha bilen..

    Mycket onödigt enligt mig och köpa en förstärkt växellåda om man inte har tänkt att slänga in ett steg 3 trim eller liknande isåfall..

Liknande ämnen

  1. växelåds fråga og 900
    Av Tommy 99 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 22:53
  2. Växelåds fråga 900i
    Av Backe i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 15:43
  3. Växelåds problem, SAAB 99 -82
    Av Brandten i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •