Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Plocka bort airbagen på passagerar sidan 9000 -95

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    113

    Plocka bort airbagen på passagerar sidan 9000 -95

    Jag behöver ta bort airbagen på passagerar sidan för att komma åt spjällmotorn till kliman som jag måste byta.... min fråga är då..

    Hur plockar man bort airbagen ??
    Och om jag vill montera dit ett handsfack i stället för airbagen så måste jag förmodligen sätta dit något slags motstånd för att lura systemet så inte lampan lyser ( srs ) ??

    Någon som vet detta ?


    Tacksam för svar

    // Patrik
    http://www.garaget.org/pajjon
    Åker med 500 + Hk igen

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    961
    hej
    det är "bara" att ta bortklädslen på airbagen och sen skruva bort den som om den vore ett handskfack.
    med tanke på att airbagen innehåller en krutladdning så får den inte förvaras hur som helst i hemmet. kommer inte i håg om man behövde programmera eller inte.
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    113
    Hej

    Tack för svaret. Jag förstår inte hur du menar med att ta bort klädseln på airbagen för den ser ju ut precis som ett handskfack fast det står "srs" och det går inte att öppna.


    Citat Ursprungligen postat av LarsLars
    hej
    det är "bara" att ta bortklädslen på airbagen och sen skruva bort den som om den vore ett handskfack.
    med tanke på att airbagen innehåller en krutladdning så får den inte förvaras hur som helst i hemmet. kommer inte i håg om man behövde programmera eller inte.
    http://www.garaget.org/pajjon
    Åker med 500 + Hk igen

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Det som du ser är ett "lock" som sitter fasttryckt i snäppspännen på framsidan av själva kudden. Enklaste sättet att få bort den är att börja med den lilla plastbiten som sitter nedanför kudden och sitter skruvad med två skruvar under två plastpluppar. Därunder finns också kontakt mm till kudden.

    Därefter är det bara våld som gäller för att få spännena att släppa. Tar man tag i ena änden på panelbiten och drar så är det dock lätt att knäcka plastbiten, vilket inte blir så snyggt. Gör istället en ögla av t.ex ett spännband eller liknande och skjut in det bakom panelen tills det ligger intill spännet och dra sedan i bandet istället. Då släpper den och poppar ut snyggt.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    113
    Man tackar så mycket för det, ska testa så fort jag blir frisk från influensan bara..



    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Det som du ser är ett "lock" som sitter fasttryckt i snäppspännen på framsidan av själva kudden. Enklaste sättet att få bort den är att börja med den lilla plastbiten som sitter nedanför kudden och sitter skruvad med två skruvar under två plastpluppar. Därunder finns också kontakt mm till kudden.

    Därefter är det bara våld som gäller för att få spännena att släppa. Tar man tag i ena änden på panelbiten och drar så är det dock lätt att knäcka plastbiten, vilket inte blir så snyggt. Gör istället en ögla av t.ex ett spännband eller liknande och skjut in det bakom panelen tills det ligger intill spännet och dra sedan i bandet istället. Då släpper den och poppar ut snyggt.
    http://www.garaget.org/pajjon
    Åker med 500 + Hk igen

Liknande ämnen

  1. Ang passagerar airbagen
    Av Stoffe08 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 18:38
  2. hur kommer man åt airbag på passagerar sidan
    Av 9-3 Robin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 05:29
  3. Kallare på passagerar sidan
    Av aran i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 17:57
  4. Vatten på passagerar sidan!? Saab 9-3 SS 2.0T -04
    Av Jonny99 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 21:19
  5. Plocka bort passagerar Airbag på 9-5
    Av Aifer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 12:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •