Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: AS3 i 9-3og

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    13

    AS3 i 9-3og

    Har en 9-3 aero -02 med as3-paketet men tycker inte ljudet är speciellt bra.
    Vet inte hur det ska vara alls då jag inte lyssnat på nån annans stereo.
    Visst kan man få mycket bas och så men lyckas inte få ljudet behagligt på nått sätt!

    Är det fel på mig eller min stereo?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    342
    Tyvärr är det nog så att AS3 inte är speciellt bra ur välljudssynpunkt, även fast det var Saabs dyraste system.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    66
    Jag har provat både AS3 i og9-3 och min egen AS3 9-5 -99 sedan. Jag tycker att i båda fallen är det beror mycket på vad man spelar för musik. Hur eller hur så är det ju inget riktigt djupbastryck som med egensnickrat system med sub men mycket svullen mellanbas kan man få men man får inte spela för starkt . Har du testat att inaktivera/aktivera loundness. Tycker det gör oerhörd skillnad. Loudness borde vara förbjudet men det är standard att det är på med saab systemen. Står i manualen hur man gör. Man håller in nån knapp när man startar stereon.
    Saab 9-3 SS 1,9 TTID -10
    Saab 9-5 2,3t -99

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220

    Loudness

    Citat Ursprungligen postat av krang
    Har du testat att inaktivera/aktivera loundness. Tycker det gör oerhörd skillnad. Loudness borde vara förbjudet men det är standard att det är på med saab systemen. Står i manualen hur man gör. Man håller in nån knapp när man startar stereon.
    Jupp, loudness var aktiverat på min också. Just det valet från saab är mycket skumt som förinställt....

    Man håller in TP knappen när man startar stereon. För att komma till loudness inställningen tryck fastforward framåt tills det står loudness. Väljer on/off gör man med volumeratten.

    Gjorde en massa skillnad för ljudet, sen är ju smaken olika....

    /M
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    13
    När ni säger det så låter det precis som om loudness är aktiverad.. trodde inte det fanns nån sån inställning!
    Ska testa detta, återkommer!

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    en sak som brukar ställa till mycket på ng900/og9-3 är vibrationer i dörrarna, de gör mycket att dämpa dem med bitumenmatta, blir ganska klar förbättring även med org högtalarna.
    oljud beror som sagt inte alltid på högtalarna, man mycket väl va annat om skramlar med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •