Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Chipptrim--tomsan.se..(nordic)?????

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24

    Chipptrim--tomsan.se..(nordic)?????

    .Kollade runt på nätet och komm till denna sida,vad för slags leverantör jag har aldrig hört talas om denna kanske ni vet
    o ja jag har med bytt soppa pumpen

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 584
    Nordics programvaror håller hög klass.
    Det är Nordic och Maptun somär de två bästa och mest seriösa saabtrimmarna. Det finns egentligen ingen annan som inriktat sig på SAAB såsom dessa två.

    Du kan vara lugn för att köpa ett sånt program.

    mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087

    Re: Chipptrim--tomsan.se..(nordic)?????

    Citat Ursprungligen postat av peter 95
    Går i eventuella tankar om att trimma min 9-5a 2,0a.Kollade runt på nätet och komm till denna sida,skulle detta vara en leverantör i samma klass som ex pro scott vad vet jag kanske ni vet eller
    Ja han är återförsäljare för nordic.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 391

    Re: Chipptrim--tomsan.se..(nordic)?????

    Citat Ursprungligen postat av peter 95
    .Kollade runt på nätet och komm till denna sida,vad för slags leverantör jag har aldrig hört talas om denna kanske ni vet
    "Tomsan" finns här på forumet.

    Hans racer:
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=197787¨

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Nordics programvaror håller hög klass.
    Det är Nordic och Maptun somär de två bästa och mest seriösa saabtrimmarna. Det finns egentligen ingen annan som inriktat sig på SAAB såsom dessa två.

    Du kan vara lugn för att köpa ett sånt program.

    mvh
    Hirsch är inte seriösa och inriktade på Saab då?

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Flyttat lite delar av tråden till sandlådehörnan (soptunnan).

    Ta en liten break från trimfirme-tjafset under jul och nyår vetja.. Men det kanske är för mycket begärt...

    Privat snack kan ni ta via PM.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 584
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Nordics programvaror håller hög klass.
    Det är Nordic och Maptun somär de två bästa och mest seriösa saabtrimmarna. Det finns egentligen ingen annan som inriktat sig på SAAB såsom dessa två.

    Du kan vara lugn för att köpa ett sånt program.

    mvh
    Hirsch är inte seriösa och inriktade på Saab då?
    Svar Nej.





    Självklart är dem det. Men de är ju för det första inte ens i landet, och dessutom hutlöst dyra. Mitt huvud missade väl Hirsch just för att de aldrig skulle vara ett alternativ för mig. Inte pga programen, utan för prislappen.

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Nordics programvaror håller hög klass.
    Det är Nordic och Maptun somär de två bästa och mest seriösa saabtrimmarna. Det finns egentligen ingen annan som inriktat sig på SAAB såsom dessa två.

    Du kan vara lugn för att köpa ett sånt program.

    mvh
    Hirsch är inte seriösa och inriktade på Saab då?
    Svar Nej.





    Självklart är dem det. Men de är ju för det första inte ens i landet, och dessutom hutlöst dyra. Mitt huvud missade väl Hirsch just för att de aldrig skulle vara ett alternativ för mig. Inte pga programen, utan för prislappen.

    Mvh
    Visst är Hirsch "dyra"

    Har man tex en bil för 200 000 så varför köpa ett chipp för 12 000 (med alla original garantier intakta) när man kan få ett för 3 eller 6000...
    Kostnaden är ju bara en engångskostnad om man nu inte vill förtsätta chippa vill säga..

    Inte fan köper jag tex vinterdäck producerade i länder som aldrig sett snö bara för att dom är "billigare"

    btw du hittar Hirsch på alla möjliga och omöjliga ställen i landet, bara du letar lite

  9. #9
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Hej !

    Hade inte MapTun funnits så hade jag valt Hirsch utan större problem..

    Det är dyrt, men man får bra produkter för pengar så enkelt är det..

    Hos den personer som priset avgör det hela,tycker jag att dom inte ens ska trimma...

    Vad spelar det för roll om dom inte finns i Sverige,man åker en sväng till St Galen,inte ska man åka dit varije dag ,det är en Riktigt bra företag vi snackar om !

    Detta är min tycke !

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  10. #10
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Jepp, Hirsch sitter väl på den ultimata kompetensen iom sammarbetet med Saabs motortekniker, men precis som i fallet med BSR så är man ju låst vid deras "standardtrim", vilket innebär att det bara finns EN programvara att välja på. Går inte att uppgradera eller få personliga lösningar osv.
    En klar nackdel för min del, men är man bara ute efter ett chip, vilket som helst och inte tänker uppgradera mer så är det ju ett utmärkt val såvida man inte tycker det är för mycket pengar.

    Mvh Stoffe

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 584
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Jepp, Hirsch sitter väl på den ultimata kompetensen iom sammarbetet med Saabs motortekniker, men precis som i fallet med BSR så är man ju låst vid deras "standardtrim", vilket innebär att det bara finns EN programvara att välja på. Går inte att uppgradera eller få personliga lösningar osv.
    En klar nackdel för min del, men är man bara ute efter ett chip, vilket som helst och inte tänker uppgradera mer så är det ju ett utmärkt val såvida man inte tycker det är för mycket pengar.

    Mvh Stoffe
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  12. #12
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Jepp, Hirsch sitter väl på den ultimata kompetensen iom sammarbetet med Saabs motortekniker, men precis som i fallet med BSR så är man ju låst vid deras "standardtrim", vilket innebär att det bara finns EN programvara att välja på. Går inte att uppgradera eller få personliga lösningar osv.
    En klar nackdel för min del, men är man bara ute efter ett chip, vilket som helst och inte tänker uppgradera mer så är det ju ett utmärkt val såvida man inte tycker det är för mycket pengar.

    Mvh Stoffe
    Håller med till 100 %

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Chipptrim--tomsan.se..(nordic)?????

    Var ju en av saabs bästa motortekniker som jobbade där så
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  14. #14

    Re: Chipptrim--tomsan.se..(nordic)?????

    Årets trådlyft eller??
    Svara på en 6 år gammal tråd.
    Sitter du och söker på trimfirma VS trimfirma 2??

Liknande ämnen

  1. Chipptrim i Karlshamn
    Av synne_87 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 23:43
  2. BSR vs Nordic
    Av Tchn226 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 22:45
  3. Nordic och ppc?
    Av ICE T8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 20:15
  4. Map Tun vs Nordic
    Av nijetreluft i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-28, 23:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •