Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 9-1X i Expressen

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    75

    9-1X i Expressen

    Jag såg denna bild i dagens Expressen med tillhörande spekulationer.

    http://www.expressen.se/imagepopup.jsp? ... 786819.jpg

    Liknar mycket tidigare visade konceptbilar. Ser bra ut tycker jag
    9-5 Turbo4 Aero 2011
    9-3 SC Vector Active 2,0t Biopower 2009

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182

    Fixade länken åt dig.

    Ser ganska brutal ut måste jag säga. Skulle dock föredra en tredörrars....

    Här finns det att lite att läsa.

    Mvh

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Åh nej, inte en gång till. Kvällstidning, biltidning eller någon annan media slänger snabbt ihop en bild i photoshop och presenterar bilden som "exklusivt smygtaget kort". Direkt så börjar folk på forum världen runt att skriva vad de anser om bilens, i detta fall saabs, design utan att ens fundera på hur bilden gjorts eller var den kommer ifrån. Källkritik? Vad är det? Blir lite extra besviken denna gången på forumsfolket då tidningen i detta fallet för en gångs skull faktiskt inte ens påstår att bilen är en Saab 9-1.

    Nåväl, kul att Saab nämns i andra sammanhang än i nedläggning och att GM "enligt en saabkälla" verkar satsa på märket.

    Här är 9-3X. Den exakta bilden expressen använt faktiskt tror jag.
    Spegelvänd den och montera en front från en Aero X så har ni en egen 9-1.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    169
    Jag tycker den är riktigt frän, hoppas de sätter den i produktion. Skulle smaka fint med en 9-1 TurboX med 4wd Dessutom skulle Saab behöva en mindre bil i sitt sortiment.


    //MVH
    - Saab 900 2.0T Maptun Stage 5
    http://www.garaget.org/?car=43109

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Åh nej, inte en gång till. Kvällstidning, biltidning eller någon annan media slänger snabbt ihop en bild i photoshop och presenterar bilden som "exklusivt smygtaget kort". Direkt så börjar folk på forum världen runt att skriva vad de anser om bilens, i detta fall saabs, design utan att ens fundera på hur bilden gjorts eller var den kommer ifrån. Källkritik? Vad är det? Blir lite extra besviken denna gången på forumsfolket då tidningen i detta fallet för en gångs skull faktiskt inte ens påstår att bilen är en Saab 9-1.

    Nåväl, kul att Saab nämns i andra sammanhang än i nedläggning och att GM "enligt en saabkälla" verkar satsa på märket.

    Här är 9-3X. Den exakta bilden expressen använt faktiskt tror jag.
    Spegelvänd den och montera en front från en Aero X så har ni en egen 9-1.
    Åh nej! Ursäkta att jag gjort dig besviken, tråden jag lade in kanske kan vara av intresse för de som är intresserade av SAAB.

    Jag tycker om designen och har inte reflekterat över vems det är, därför tycker jag mig inte behöva ägna mig åt källkritik. Bara en allmän reflektion liksom...

    Att nya modeller kommer från SAAB när som helst är knappast någon hemlighet, nuvarande är ju på utgång, i varje fall 9-5an.

    God fortsättning!!!
    9-5 Turbo4 Aero 2011
    9-3 SC Vector Active 2,0t Biopower 2009

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av joH900

    Fixade länken åt dig.

    Ser ganska brutal ut måste jag säga. Skulle dock föredra en tredörrars....

    Här finns det att lite att läsa.

    Mvh
    Tack för fixen. Femdörrars är rätt, på Volvo ångrar man nog idag att inte C30 finns med fem dörrar. Det är det många av marknadsbolagen som hemskt gärna vill ha. Active living, young well paid couples är kundkretsen för bilar i segmentet BMW 1-serie, DKW A3, C30 etc.
    9-5 Turbo4 Aero 2011
    9-3 SC Vector Active 2,0t Biopower 2009

  7. #7
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Visst är det eventuellt en liten bil på gång. Saab har ju officiellt tidigare sagt följande: "Yes, we can confirm that we have a small Saab in our plans. It is to be built in Trollhattan alongside other GM compact cars. At this moment of time we have no further comments." Det säger jag inget om. Det har funnits gott om rykten senaste åren sedan 9-2X lades ner att en liten efterföljare planerats. Tror dock på Geneve istället för London som presentationsplats. Först kommer nog 9-4X och det i Detriot i januari om man ska gissa på något.

    Lite 9-1 bilder från www.trollhattansaab.net





    Här en ett år gammal bild som känns bekant på något sätt.

    Om jag inte minns helt fel så var väl kortet som är bakifrån en alfa i grunden? Blandar kanske ihop det med en annan "exklusiv" bild från teknikens värld.

    raceman - Så besviken blir jag inte. Ingen större fara än i denna tråden. Är liksom dig och övriga här intresserade av Saab men vis av tidigare erfarenheter med liknande bilder så tyckte jag att det var bättre att förekomma än att förekommas. Hoppas att du inte tyckte mitt inlägg var allt för "vasst" skrivet. Var inte menat så.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Visst är det eventuellt en liten bil på gång. Saab har ju officiellt tidigare sagt följande: "Yes, we can confirm that we have a small Saab in our plans. It is to be built in Trollhattan alongside other GM compact cars. At this moment of time we have no further comments." Det säger jag inget om. Det har funnits gott om rykten senaste åren sedan 9-2X lades ner att en liten efterföljare planerats. Tror dock på Geneve istället för London som presentationsplats. Först kommer nog 9-4X och det i Detriot i januari om man ska gissa på något.

    Lite 9-1 bilder från www.trollhattansaab.net





    Här en ett år gammal bild som känns bekant på något sätt.

    Om jag inte minns helt fel så var väl kortet som är bakifrån en alfa i grunden? Blandar kanske ihop det med en annan "exklusiv" bild från teknikens värld.

    raceman - Så besviken blir jag inte. Ingen större fara än i denna tråden. Är liksom dig och övriga här intresserade av Saab men vis av tidigare erfarenheter med liknande bilder så tyckte jag att det var bättre att förekomma än att förekommas. Hoppas att du inte tyckte mitt inlägg var allt för "vasst" skrivet. Var inte menat så.
    Det är lugnt "mioh".
    9-5 Turbo4 Aero 2011
    9-3 SC Vector Active 2,0t Biopower 2009

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    18
    tycker de ser ut som den dära "Ungdoms" volvon va den nu heter, den med den gigantiska bakrutan såå ful
    Saab 93-99

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    766
    Medlem#
    7159
    Citat Ursprungligen postat av demo
    tycker de ser ut som den dära "Ungdoms" volvon va den nu heter, den med den gigantiska bakrutan såå ful
    c30?

Liknande ämnen

  1. SAAB-test på Expressen
    Av Frogfoot i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 00:54
  2. Expressen hackar på Saab men inte Volvo
    Av Psycho Dave i forum Allmänt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:15
  3. 9-3 SC vinner mot v50 i Expressen MOTOR
    Av Garmfighter i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 16:04
  4. Nya saaben i expressen idag !
    Av Gamedawg i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •