Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilket trim rekomenderas?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Åseda
    Inlägg
    89

    Vilket trim rekomenderas?

    Vill nu uppgradera aeron lite, men är totalt rådvill vad gäller firma och steg.

    Bsr steg 1: 273 hk, 441 nm, ppc, 7900:-
    Nordic steg 1: 265 hk, 400 nm, 9375:-
    Maptun steg 1: 265 hk, 420 nm 7995:-

    Eller steg 3:

    Bsr: 289 hk, 467 nm, 17 000:-
    Nordic: 300 hk, 450 nm, 25 390:-
    Maptun: 285 hk, 440 nm, 17 445:- + montering?

    Vilket kan ni rekomendera, någon som kör med dessa får gärna ge råd och tips, Bsr´s effekt och pris är ju lite i en klass med sig, men man kanske får ta effektsiffrorna med en nypa salt eller?

    Nordic och maptun byter ju btr och det gör ju inte bsr, ändå ger det mest effekt.

    Jag har ju automat så det ger väl som mest 420 nm i vrid, utom hos bsr som uppger 20 nm mindre för automat.
    Saab 9-5 AERO -02 + Touran 2,0 TDI -06 garaget
    Chuck Norris doesnt have hair on his balls, because hair doesnt grow on steel.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Malung
    Inlägg
    462
    du ska inte kolla dig blind på hästantalet.
    jag kan inte rekomendera en viss firma åt dig, utan jag hade ringt dom och pratat med dom, och själv skaffa en uppfattning om vem som är trevligast osv sen är det ju bara ett plus om firman ligger nära dig.
    bara för att det står en viss hk på ett steg betyder inte det att du får det du kan få mer eller mindre det beror på hur din motor mår.

    jag tror eller jag vet att åtminstonde 2 av dom leverantörerna du nämde kan sin sak så ring och skaffa dig en uppfattning om varje enskild så löser det där sig.
    Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
    http://www.garaget.org/sleepy

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Åseda
    Inlägg
    89
    Jag förstår vad du menar, det är ju bara så att jag bor 4,5 mil utanför Växjö, så det är ju smidigt när det är så nära, sen kanske dom inte är dom bästa, men man får väl göra som du säger och ringa och prata med dom.
    Saab 9-5 AERO -02 + Touran 2,0 TDI -06 garaget
    Chuck Norris doesnt have hair on his balls, because hair doesnt grow on steel.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 247
    Hej,

    Effekten är mätt på olika sätt så stirra dig inte blind på effekten som sagt.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Malung
    Inlägg
    462
    jag hade ring och jag vet inte exakt vilken firma du menar, när du skriver att du bor nära växsjö?
    Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
    http://www.garaget.org/sleepy

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Åseda
    Inlägg
    89
    Bsr´s huvudkontor och dom trimmar ju bilar där också, det ligger i Växjö.
    Saab 9-5 AERO -02 + Touran 2,0 TDI -06 garaget
    Chuck Norris doesnt have hair on his balls, because hair doesnt grow on steel.

  7. #7
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 262
    Citat Ursprungligen postat av sleepy86
    jag hade ring och jag vet inte exakt vilken firma du menar, när du skriver att du bor nära växsjö?
    BSR ligger i Växjö.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    560
    Hej jag skulle nog spara pengarna och gå på ett steg 3 istället, för steg 1 ger inte så mycket du märker lite i mellanregistret mer är det inte. Eller så kollar du med olika firmor vad det kostar att uppgradera till steg 3 från steg 1 tex om du vill fortsätta att trimma i framtiden det kan ju skilja en del pengar på att uppgradera, för har man en gång börjat är det svårt att sluta.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 453
    Medlem#
    9481
    jag hade valt BSR, helt enkelt för du har nära till dem om de skulle bli nått strul.

    Vettikatten om jag inte börjat med steg1, börjar man emd steg3 direkt så vill man alltid ha mer, och efte steh3 så börjar de ju helt klart kosta mer.

    Börjar man lätt på steg1 kan man köra upp till steg3, har man redan programvara från företaget så brukar man väl få bättre pris på att uppgradera.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Vilket steg 1-trim till 2,3t biopower?
    Av daniel1973 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 17:14
  2. Vilket trim??
    Av larrenilsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 19:41
  3. Vilket trim?
    Av Garmfighter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 22:55
  4. vilket trim rekomenderar ni?
    Av Emyl i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 00:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •