Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: extra oljetrycksmätare fråga

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    608

    extra oljetrycksmätare fråga

    jag har lossat startmotorn igår o försäkte passa in oljetrcyksensorn med y kors men det fick inte plats. har letat efter slang som skulle kunna förlänga men har inte hittat någon. istället har jag hittad en böj 90 grader som man skruvar fast i blocket men den rymmer ca 1 halv deciliter olja. vad tror ni är det skadligt om det är halv deciliter längre väg att pumpa vid start. kommer oljetrcykslampan lysa länge?
    SAAB 9-5 2.3t -98 nu 5speed!
    Projekttråd
    Garaget

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: extra oljetrycksmätare fråga

    Citat Ursprungligen postat av läppglans
    jag har lossat startmotorn igår o försäkte passa in oljetrcyksensorn med y kors men det fick inte plats. har letat efter slang som skulle kunna förlänga men har inte hittat någon. istället har jag hittad en böj 90 grader som man skruvar fast i blocket men den rymmer ca 1 halv deciliter olja. vad tror ni är det skadligt om det är halv deciliter längre väg att pumpa vid start. kommer oljetrcykslampan lysa länge?

    Normalt ingen fara, för det är ju bara första gången det är helt tomt på olja. Sen finns det ju alltid olja kvar även om det inte är tryck på det. Men det fixar pumpen snabbt då.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. oljetrycksmätare
    Av Swedda i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •