Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: konvertera till t16. frågor!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    simrishamn
    Inlägg
    49

    konvertera till t16. frågor!

    tja. har fixat mig en t16 motor som jag ska trycka in i min 900 t8 special. men jag undrar vad man behöver för att göra det. är det något speciellt man behöver göra? motor och låda har jag. men vad är det för kabel härva jag skall ha? och lite tips och trix skulle gärna uppskattas.

    och pma om du har en kabel härva. skulle varit snällt.


    Mvh Johan
    saab 900 t8 special -89

    http://www.garaget.org/turbo_jewhan

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 474
    Medlem#
    6973
    Du behöver väl en kabelhärva från en 900 T16 om du vill ha bosch-grejer, annars kan du ju ta 900s härvan och få lucas motorstyr. Du fick inte med nåt sånt när du köpte motorn? LMM, insug mm behövs. APC-systemet (boxen) skiljde lite läste jag i en annan tråd nyligen.

    Tror det finns väldigt mycket angående monteringstips av T16 om du söker. Har för mig att det är nåt motorfäste som behöver moddas eller bytas för att få dit grejerna fysiskt.

    Sätt in en köpesannons på härvan också.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 127
    Medlem#
    7182
    Bosch LH är att rekomendera. Borde vara en LH 2.4-härva du skall leta efter. Här finns en bra lista.

    Även (alla?) fulltryckare är utrustade med LH efter 1990. Har dock varit prat på att det även förekommer fulltryckare med LH efter 1989, kanske exportmodeller?

    Mvh

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    nkpg
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens
    Du behöver väl en kabelhärva från en 900 T16 om du vill ha bosch-grejer, annars kan du ju ta 900s härvan och få lucas motorstyr. Du fick inte med nåt sånt när du köpte motorn? LMM, insug mm behövs. APC-systemet (boxen) skiljde lite läste jag i en annan tråd nyligen.

    Tror det finns väldigt mycket angående monteringstips av T16 om du söker. Har för mig att det är nåt motorfäste som behöver moddas eller bytas för att få dit grejerna fysiskt.

    Sätt in en köpesannons på härvan också.

    Mvh
    en 900s är vel lika dan i kabel väg ?? det ända som skiljer en ltt och en t16 är vel ic i acp ?? eller har jag helt fel??

  5. #5
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 127
    Medlem#
    7182
    FTT och LTT som använder sig av Lucas har samma kabelhärva. Äldre FTT, som använder sig av Bosch LH, har givetvis inte samma kabelhärva som de med Lucas-sprut.

    Och ja, det stämmer. Det som skiljer mellan FTT och LTT (motormässigt då) är APC-system och intercooler.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. ska t5.5 konvertera.. lite frågor
    Av Tomsan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 18:03
  2. Konvertera till LTT
    Av Moyd i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 20:54
  3. Konvertera LTT till FTT??
    Av ZaKski i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 22:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •