Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Var köper man Mobilhållare så man kan prata i mic?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    101

    Var köper man Mobilhållare så man kan prata i mic?

    Hej!

    När jag köpte min bil så fick jag en en gammal mobilhållare som inte min Sony Ericsson K810i passar i. Så all kabel är dragen men jag behöver en ny hållare där. Köper man sån på saab eller kan någon lenka var man kan köpa sån.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    268
    Hej!

    Är det samma kontakt (till undersidan på telefonen) som sitter på plats nu räcker det med att du byter själva hållaren. Annars måste även resten bytas ut.

    Hållare hittar du tex hos Clas O eller någon mobiltelefonbutik.

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    101
    Okej.. Ska montera bort den gamla hållaren och se vad det är för kontakt där. Det är en gammal rackare som sitter där nu tror jag.

    Tack för hjälpen.. ska kolla på clas O


    Kom på en sak.. Jag tycker alla som har såna här fästen har en som passar in perfekt på saab. Den sitter ju där nere till höger av ACn. aja jag ska kolla runt lite.. tack tack

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    12
    Kom på en sak.. Jag tycker alla som har såna här fästen har en som passar in perfekt på saab. Den sitter ju där nere till höger av ACn. aja jag ska kolla runt lite.. tack tack
    Det fästet som jag tror du menar är Saabs orginalfäste - det sitter som du säger till höger om ACC vid passagerarsätet. Om det är detta du menar kan jag inte rekommendera fästet pga att det sitter alldeles för långt ifrån förarplatsen. Det är nästan omöjligt att slå ett nummer eller se vem som ringer utan att stanna bilen.. .

    Jag föreslår istället ett HF-fäste till höger om instrumentpanelen på utblåset för kyla/värme. Enligt mig den bästa plastsen att placera fästet.

    Pontus

Liknande ämnen

  1. 9-5 SE 2.0T Kombi M5 00 Hur prata med ECU´n?
    Av RolfN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 15:06
  2. Farligt att prata i mobiltfn när det åskar?
    Av DrBoost i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 16:50
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 16:16
  4. Navigationsdamen slutar prata ibland?
    Av b10tax i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •