Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Generatorproblem NG900 B204

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av Chaan
    Återstår generatorfel vad jag fattar men jag lyckas inte ens få bort den! Ska man verkligen göra som det står i Haynes och tillverka en specialgrej som håller ihop spännanordningen? Har en -92 2.3T och det är det som boken rekommenderar att man "trycker ned (generator)remmen och sedan monterar på specialgrejen så fjädern hålls ihoptryckt", ska jag bara följa instruktionerna och se glad ut?? Det verkar som remmen är rätt bra spänd för det krävs en hel del handkraft för att mha tryck på remmen få spännarmekanismen att röra på sig och den rör inte gärna på sig något då heller. Fattar inte ens hur den fungerar - det sitter en skena monterad utvändigt på spänncylindern som såvitt jag kan se hindrar rörelse i konstruktionen. Den går från övre fästet på cylindern till hjulets fäste.

    Rörigt - jag vet - hoppas att någon kan säga ett par väl valda meningar om allt det här som gör att det klarnar.
    Du måste trycka ihop spännaren jättelångsamt för att få ihop den. Kanske en minut eller mer för att trycka ihop den helt.

    Tror det mesta står i den här FAQ-tråden: viewtopic.php?f=30&t=165691

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #22

    Re: Re:

    Tack så mycket!

    Väl valda meningar!

    (Tyckte väl det såg ut som en hydraulikcylinder och inte fjäder som det stod i Haynes)

    Snackade just med en som tyckte jag skulle blåsa ur generatorn med tryckluft innan vidare äventyr så jag går ut och kikar om det ens finns några lufthål först.
    Senast redigerat av Moderator den 2021-12-30 klockan 13:42. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

Liknande ämnen

  1. NG900 B204 felkod P0171
    Av Dannem76 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 19:17
  2. B204 block från ng900 i 9000, hur göra?
    Av Nordenstrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 10:27
  3. Slangfråga B204, NG900
    Av Kid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-02, 19:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •