Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: 18T #7 alt KKK24??

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 546

    18T #7 alt KKK24??

    Tjenare!

    Har ett 18T liggandes här.. men jag funderar starkt på att sälja det och köpa ett KKK24 istället, har ev fått tag på ett..

    Men.. vad tycker ni? Ska sitta på en 2.3T Kortis!

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 223
    Om inte montering/koppling av vatten/olja avskräcker så kör på kkk:n.
    Den ska ju räcka en lite bit till. Iaf på Saabs motorer.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 788
    Medlem#
    5228
    Jag kör med KKK på min. Fungerar kanon.
    Inga som helsta problem.
    Har aldrig åkt med nån som har 18t så ja har svårt att jämföra men KKK lär du inte bli missnöjd med.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  4. #4
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 849
    Medlem#
    1574
    enligt autotech så är kkk aggen inte lika "hållbara" som Mitsuaggen. De rekomenderade 19T i stället för KKK till en S60 T5

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 778
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    enligt autotech så är kkk aggen inte lika "hållbara" som Mitsuaggen. De rekomenderade 19T i stället för KKK till en S60 T5
    Och enligt "volvofolket" jag pratat med är 18T:n hållbarare än 19T:n p.g.a något tyngre kompressor men på samma axel.

    Lägger man in tankar om ett färdigt program att mata boxen med är ju ett 18T det bättre valet då det finns färdigt "på hyllan".
    Dock vanligast med 6#.....

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 788
    Medlem#
    5228
    Finns färdigt för kkk med. Hos en viss ganska känd trimfirma iaf.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 778
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Finns färdigt för kkk med. Hos en viss ganska känd trimfirma iaf.
    Mvh Fredrik
    Det var hundan...o vilken firma det gäller behöver du inte säga

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 788
    Medlem#
    5228
    Med tanke på att min bil är mappad där så borde dom ju ha ett progam färdigt eller?
    Agget funkar bra på min bil iaf.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 843
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Med tanke på att min bil är mappad där så borde dom ju ha ett progam färdigt eller?
    Agget funkar bra på min bil iaf.
    Mvh Fredrik
    det fungerar säckert fint det är väl hål barheten det gäller en annan känd trim firma förespråkar 18T framar kkk 24 pga av detta själv så vet jag inte då jag kör med en annan turbo

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 719
    Är det så stor skillnad i körbarhet då?
    Annars är det väl inget direkt att fundera över, eller? 18T är ju inget direkt dåligt agg.


    Mvh

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 788
    Medlem#
    5228
    Undrar hur de är med hållbarheten på KKK. Har en kompis som har kört stenhårt med sitt kkk på en s70 i ca 2 år. laddar 1.45 hela vägen till varvstopp. min har ja kört ca 1.6 bar med i 2500 mil och den verkar vara hel fortfarande.
    Svårt att säga hur de fungerar.
    Vet bara ett som har rasat och de va på grund av att agget inte fick nån olja.
    Den som lever får se hur länge mitt håller.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 843
    min T25 som ex har gått 3k mil med 1.6bars ladd och 24k mil samanlagt men det håller säckert det får vi hoppas iaf

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 778
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Med tanke på att min bil är mappad där så borde dom ju ha ett progam färdigt eller?
    Agget funkar bra på min bil iaf.
    Mvh Fredrik
    Jo men det gäller ju till 9000.....detta är ju en ng900 och programmet borde inte vara samma p.g.a vissa hårdvaruskillnader trots att motorn är en "2.3 kortis".

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 788
    Medlem#
    5228
    Går väl att anpassa.
    Blir nog bra.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  15. #15
    Steg 6 TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    6 994
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    min T25 som ex har gått 3k mil med 1.6bars ladd och 24k mil samanlagt men det håller säckert det får vi hoppas iaf
    Oj, 3000mil i sträck med 1.6 i ladd.


    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  16. #16
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 843
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    min T25 som ex har gått 3k mil med 1.6bars ladd och 24k mil samanlagt men det håller säckert det får vi hoppas iaf
    Oj, 3000mil i sträck med 1.6 i ladd.


    Mvh TD04
    den är paj nu tack vare ....... laddet blev kass och lämnna in den på service hos ................ och han skruva på wg stången men det hjälpte inte sen byte han magnetventil och då ladda den 2.3bar på en repa sen ladda den 0.5 som mest efter det så jag fick byta turbo efter det (till GTBB30 ) detta va faktist början till mitt nu varande projekt

  17. #17
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    då ladda den 2.3bar på en repa
    Så det var trots allt ganska kul... en stund.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

Liknande ämnen

  1. kkk24?
    Av Rupert i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 20:38
  2. KKK24
    Av NnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 16:26
  3. KKK24
    Av Presho i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 13:01
  4. KKK24 på 9-5?
    Av Stoffe #2959 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-06-16, 22:11
  5. kkk24
    Av NS i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 02:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •