Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ECC display visar minus tecken

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    33

    ECC display visar minus tecken

    Vid ett par tillfällen så har min ECC svartnat för att efter ett par sekunder flasha till, väldigt ljusstarkt bakgrunds sken och bara visa ett minus tecken. I detta läge kan jag inte komma ihåg att den har visat några andra siffror. Efter ett gäng sekunder hoppar den tillbaka och fungerar som vanligt.

    Läste mig till att man kan hålla ner Auto och off för att få fram felkoder. Var står det var de olika koderna betyder?

    Varför gör ECCn så här och va kan det bero på?

    /Kristofer
    9-3 SC 1.8t Biopower Linear 2008

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    635
    Har också varit med om det på tjejens 9-5 -99, men aldrig tänkt på vad det kan vara.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    783
    Citat Ursprungligen postat av Bacon
    Har också varit med om det på tjejens 9-5 -99, men aldrig tänkt på vad det kan vara.
    Det händer väl när du/hon startar bilen(?) för då är det batterispänningen som är för låg så att ACC:n gör en kallibrering.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    33
    Mig har det hänt medans jag kört. En gång vet jag att det var väldigt tätt inpå att bilen startades. Men de andra gångerna så har de varit efter man kört ett tag. Har inte märkt några andra konstigheter med bilen just som detta händer.

    /Kristofer
    9-3 SC 1.8t Biopower Linear 2008

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    33
    I morse (okej för 20 minuter sen) så testade jag att hålla nere Auto och Off knappen på ECCn, då visade sig samma fenomen. Displayen blev väldigt ljusstark sen visades ett minustecken en kort stund och sen en 0a. Efter kanske max 10 sekunder så gick den tillbaka till normal.

    Hur kommer det sig att detta kan hända medans man kör utan att man trycker på knapparna?
    9-3 SC 1.8t Biopower Linear 2008

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    783
    Citat Ursprungligen postat av stoffeboffe
    I morse (okej för 20 minuter sen) så testade jag att hålla nere Auto och Off knappen på ECCn, då visade sig samma fenomen. Displayen blev väldigt ljusstark sen visades ett minustecken en kort stund och sen en 0a. Efter kanske max 10 sekunder så gick den tillbaka till normal.

    Hur kommer det sig att detta kan hända medans man kör utan att man trycker på knapparna?
    Kanske batteriet är på väg att ge upp?
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Låter mer som glapp i enhet/kablage. Du bör inte kunna få ett såpass stort spänningsfall i batteriet när generatorn laddar.
    Man lär så länge man lever.

Liknande ämnen

  1. Vad visar eran Display "bensinförbrukning"
    Av FenioN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 13:21
  2. [LÖST] Min acc display visar en 2'a, 9000
    Av who_carres i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 17:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •