Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Montering av en extern wastegate NG900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    malmö/svedala
    Inlägg
    101

    Montering av en extern wastegate NG900

    min första bygge på en ng900 skall byggat ett steg 5maptun nnu är alla dela inköpta tror jag skall starta med monteringen men jag har en litet problem var och hur monterar jag westgayten bäst och smidigast???


    om ni har blider hade det varigt välldigt uppskattat eller en nogran förklaring


    mvh
    micke

    Edit: Förtydligade rubriken något. Moderator /LM

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 115
    Medlem#
    5389
    Hej!


    Först o främst så brukar man inte använda en extern wastegate till ett steg 5 men du kanske gör en egen liten avstickare? Om nu så är fallet så krävs det ju ett annat grenrör med uttag för extern dito. Hittar ingen bild på mitt extraktorgrenrör men här nedan ser du ett exempel på hur det kan se ut!



  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    590
    Turbon som Micke kommer att köra med har ingen intern WG. Det är ett litet problem för hans ex-rör har ingen uttag för extern heller utan måste då till att svetsa ett.

    Så princip kan man sätta uttaget vart som helst? Bara det är i kollektorn?

    Rätt eller fel?


    Hade jag bara haft mitt eget hemma så hade vi kunnat kolla vart det suttit på ett Peter G rör.
    Saab 9-3 2.3T
    Saab 9-3 2.0T

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av TurboColle
    Hade jag bara haft mitt eget hemma så hade vi kunnat kolla vart det suttit på ett Peter G rör.
    Så här någonting?



    Bilden som Magnus Aero länkade upp är ett Peter G-rör...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    590
    Vad är det för skräp du länkar till KK?
    Saab 9-3 2.3T
    Saab 9-3 2.0T

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av TurboColle
    Vad är det för skräp du länkar till KK?
    Nåt bös jag hittade på Garaget bara...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    malmö/svedala
    Inlägg
    101
    okej vi har gjort en egen fläns som är en fläns från grenrörett sedan ett distansrör till turboflänsen tänkte sätta westgayten på det distans röret som kommer i mellan flänsarna skulle det kunna gå vill då säga att westgayten kommer komma direkt under grenrörsflätan/kollektorn...?

  8. #8
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276
    Citat Ursprungligen postat av mikael_lundin
    okej vi har gjort en egen fläns som är en fläns från grenrörett sedan ett distansrör till turboflänsen tänkte sätta westgayten på det distans röret som kommer i mellan flänsarna skulle det kunna gå vill då säga att westgayten kommer komma direkt under grenrörsflätan/kollektorn...?
    Som jag förstår det så kommer det hamna iprincip som på mitt och Colles (som ligger i min verkstad just nu )



    Det bör bli bra att sätta den där ja

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    malmö/svedala
    Inlägg
    101
    nej inte så utan den kommer komma att komma mitt i mellan turbon och grenröret där vi har svetsat en rör bit för att få en distans i från blocket så turbon får plats överhuvudtaget


    i vanligt fall kommer ju turbon direkt på grenröret men där har vi svetsat en rör bit i mellan om ni förstår mig vad jag menar...?

Liknande ämnen

  1. Extern vs intern wastegate ?
    Av Turbo_Knuff i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 14:23
  2. Fördelar extern wastegate?
    Av backhead i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 00:45
  3. APC till extern wastegate går det?
    Av R1 tic apc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 13:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •