Hej
kan jag få på en Garrett GTBB30 T25-fläns på min 9-5 2,3ltt -00
eller är det bättre att satsa på en anna turbo än denna.
Vill helst att den ska passa direkt eller nogåt så nära iaf.
Hej
kan jag få på en Garrett GTBB30 T25-fläns på min 9-5 2,3ltt -00
eller är det bättre att satsa på en anna turbo än denna.
Vill helst att den ska passa direkt eller nogåt så nära iaf.
Saab 9-3 aero cab. Ny motor
Cadillac Devill -59 -ht
hej
Nu tar vi ett steg tillbaka
Det är omöjligt för oss att säga vilken snurra du ska ha när du inte nämner mer än att det är en 9-5.
Effekt mål?
Mvh
B256R@1100kg. SwedishPerformance.
Att trimma är silver, lätta är guld.
hade tänkt att satsa på 300 hk nu först men längre fram mer förhoppnings viss en 400 hk
Saab 9-3 aero cab. Ny motor
Cadillac Devill -59 -ht
Hej.
300 eller 400 stor skillnad där med.
hursov haver känns väl GTBB30 (vilken det nu är) lite väl overkill.
Jag skulle nog mer slå ett öga till denna om du tänker sansa dig något, vilket ofta är svårt iof
http://nordictuning.se/se/9-5_turboaggregat.htm
Har du tänkt fram någon övrig hårdvara?
Mvh
B256R@1100kg. SwedishPerformance.
Att trimma är silver, lätta är guld.
mm har 3" helsystem med från maptun som klarar 500hk
Blir ju att bytta ic,kolvar,kamaxlar det är nog det jag har räknat med som blir dyrast men sen blir det ju litte annat småt också spridere bränslepump det blir ju mycket saker som måste byttas så man har inte råd med allt på en gång.
Saab 9-3 aero cab. Ny motor
Cadillac Devill -59 -ht
Du blir nog tvungen att byta grenrör eller åtminstånde modda det för att kompressorhuset inte skall ta i blocket.
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
mm men det finns väl färdiga att köpa elelr?
maptun hade bara till 9000 har jag förmig
Saab 9-3 aero cab. Ny motor
Cadillac Devill -59 -ht
Snart även till 9-5Ursprungligen postat av DarkAngel
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Hej.
ett tips:
Bestäm dig för en effekt, inhandla alla delar, montera allt på en gång och mappa. Det sparar garanterat på slantarna.
Att välja turbo är svårt. Förutom för cnyb för han bara köper och köper
Mvh
B256R@1100kg. SwedishPerformance.
Att trimma är silver, lätta är guld.
kanske är sant men det är typ 50-60 000 kr vi pratar om i sånna fall men det är sant det kanske blir billigare i längden. men det är väl inte mycket lönt att trimma något fören jag har bytt kolvar,turbo,kamaxlar,ic, det är väl dom viktigase och dyraste sakerna.
Saab 9-3 aero cab. Ny motor
Cadillac Devill -59 -ht
får väl bli så att man köper allt först men hade tänkt börja med turbon.
Kollar på dessa två nu. GT30R och GTBB30
Är det någon som använder dom eller vet om dom är bra.
Plus att om dom passar elelr om det kräver mycket ombyggnad.
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... ategori=78
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... ategori=78
Saab 9-3 aero cab. Ny motor
Cadillac Devill -59 -ht
Har du frågat Maptun???Ursprungligen postat av DarkAngel
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Annars vore det väl knas?... det är rätt väg att gå om man är osäker... diskutera alltid med din utvalda trimleverantör / mappare..Ursprungligen postat av perr
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Hej,Ursprungligen postat av DarkAngel
Båda dessa aggregat kräver extraktorgrenrör för att montera på 9-5:an.
Precis som tidigare talare så råder jag dig att noggrant tänka igenom vad du vill ha för effekt i din bil eftersom det blir helt avgörande för specen i övrigt. Det är en "oändlig" skillnad på att köra 340-350 hk och att köra 400 hk i en 9-5:a.
Effektmålet kommer att avgöra turboval, grenrörsval, behov av specialsvetsad saxofon eller ej, val av kammar, val av "topp", bränslebehov (spridare, pump, ledningar), koppling m.m m.m.
Många projekt blir så väldigt dyra i onödan bara för att folk inte har tänkt igenom hela konceptet från början och "implementerat" det korrekt.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.