Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ställbart torkarintervall

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    81

    Ställbart torkarintervall

    Jag skulle vilja ha ställbart intervall, är det nån som provat att få en sån funktion? Jag vet att det pratades om i Opelsammanhang att det går att ta ett torkarrelä från VW Golf/Vento och ersätta relät i Omega.

    Funktionen är då sådan att man aktiverar intervalltorkaren ett slag, sen stänger man av den. Sen aktiverar man den igen när lämplig tid gått, max 30 sekunder, och låter spaken vara kvar i läge. Då arbetar torkaren med det intervallet sen. Är detta sant? Det borde faktiskt vara det, eftersom jag hört det av en 9000-åkare också. Men varken han själv hade provat på sin bil och på min Omega testade jag inte heller, så jag vet inte fakta.

    Jag var in på VW idag och frågade efter ett sådant relä, men de skakade bara på huvudet, det sitter visst nån extra knapp för det där, enligt vad de sa. Och jag visste inte var relät på saaben satt, så jag hade inget med in jag kunde jämföra med heller, men relät sitter visst bakom säkringsraden i handskfacket har jag hittat här nånstans nu.

    Någon som har svar? Det jag provat att söka på har inte hittat nåt, så finns det tråd-svar får ni gärna peka.
    9-5 SC 2.0t -02
    Volvo C304 6x6 -75, Offroad Crew Cab
    Volvo 4x4 och 6x6 i "modernare användning"

  2. #2

Liknande ämnen

  1. Problem med torkarintervall och spolning 9-3 SS
    Av garberg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 20:30
  2. Ställbart laddtryck
    Av Steeldragon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 19:54
  3. ställbart laddtryck????
    Av L-G i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-03, 17:41
  4. Ställa torkarintervall ng900?
    Av Kasumi i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •