Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: växellådsfundering

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    28

    växellådsfundering

    Hej min växelåda rasslar när den är i neutral läge men försvinner när man trycker ner kopplingen.
    Alla lager är bytta i den och även koppling,svänghjul,urtrampningslager,
    tryckplatta. Det jag har märkt nu efter är att försöker man lägga i backen så framträder oljudet mer. Kan kuggarna ligga för närma varann eller har någon något annat tips. Det enda som var på det gamla lagerna var att det var lite blåa men annars hela och fina.
    9-5 aero kombi

  2. #2
    Varje gång det rasslat för mig ståendes på tomgång så är det urtrampningslagret. Men är du säker på att det inte är det så vet jag inte :/
    Åker saab nu igen, varför lät jag bli från första början ?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    28
    har tyvärr bytt det..... Det blir omvändfunktion urtampnigslagret låter illa när man kopplar ur då det blir belasting på lagret...
    9-5 aero kombi

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 499
    Medlem#
    6973
    Citat Ursprungligen postat av elboy
    har tyvärr bytt det..... Det blir omvändfunktion urtampnigslagret låter illa när man kopplar ur då det blir belasting på lagret...
    Håller inte med dig där. Mitt urtrampningslager rasslar när man inte bråkar med pedalen, och tystnar när man trampar till och det belastas!

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #5
    Hmm. kanske nått som inte blev ordentligt åtdraget i kopplingen dåra ? en liten bricka som skramlar eller nånting. Isär med skiten och kolla upp.
    Åker saab nu igen, varför lät jag bli från första början ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •