Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9000 A50 original rostskydd + kompletterande rostskydd

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    81

    9000 A50 original rostskydd + kompletterande rostskydd

    Hämtar min "nya" bil idag, A50 2.3ltt med 14000 mil på mätaren. Den är fin, men behöver en del omsorg innan jag vill ta den i bruk. Jag har inte hittat nån information här under sök som direkt svarar på det jag är ute efter, nån som har koll på om det finns trådar i ämnet?

    Det jag undrar över är var man behöver komplettera rostskyddet på a-femtin. Jag är beredd lämna bilen till en komplett rostskyddsbehandling, eftersom jag tänker ha bilen i fem år och köra 10 000 med den. Helst ska den vara lika fin tills dess.

    Men jag har hört olika åsikter om hur bra det är att skicka på mer rostskydd, att det i vissa fall kan försämra istället. Att det riskerar täppa igen avrinningar är jag beredd på och kommer att rensa dem ofta.

    Nån som gjort sådan komplett behandling? Om det varit på nån annan modell, kanske annat märke är det ändå trevligt att veta din åsikt jämfört med vad du väntat dig.

    Nån som vet firmor i Nässjötrakten som gör bra jobb och som med gott samvete kan rekommenderas?
    9-5 SC 2.0t -02
    Volvo C304 6x6 -75, Offroad Crew Cab
    Volvo 4x4 och 6x6 i "modernare användning"

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    139
    Jag har en A50 och har gjort en komplett rostskyddsbehandling med Dinitrol:
    http://www.dinitrolcenter.se/

    Enda skillnaden var att jag gjorde den i Litauen och samma behandling kostade ca 2000 kr där. Har för mig att det kostar ca 8000kr här i Sverige. Samma kemikalier och samma program. Det är arbetskostnaden som är lägre där.

Liknande ämnen

  1. Rostskydd till framskärm 9000?
    Av Mafnus i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 15:58
  2. Fråga: Sprutschema rostskydd 9000
    Av Bus i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 18:21
  3. Vilket rostskydd under dörrbottnar på 9000?
    Av lmfmats i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 02:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •