Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 166

Ämne: Min cancersjuka son:Uppdatering Glädjande besked.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    226

    Min cancersjuka son:Uppdatering Glädjande besked.

    Jag vaknar mitt i natten utav ren skär skräck, cancern har besegrat din kropp och för ditt liv finns inget hopp.
    Det visar sig vara en mardröm med olyckligt slut, du kämpar på trotts att din lilla kropp säger stopp.
    Teo du är så stark och fin, när ditt blonda hår föll av så kom mina tårar, du var sjuk och det fanns ingen ände.
    Men någon vill annorlunda och sänder dig en ängel, som ger dig kraft och tålamod utanför denna värld. Så liten och så tapper
    kan ingen vara, du sväljer din medicin trotts att du vet hur äcklig den är. Tänk om man ändå hade lite av den kraft du visar,
    Universums dolda krafter talas det ofta om, jag tillber dom varje dag i hopp om bättring. Nu börjar det att synas ett kraftigt ljus i änden
    av den långa mörka tunnel vi vandrat i, men jag har så svårt för att ta ljuset på allvar. Är så rädd för att ta ut en seger
    i förskott när det gäller dig, i hockey & fotboll så går det utmärkt, men då är inte känslorna så nära som när det gäller dig.
    Nån gång när du blir äldre så ska jag berätta om mina känslor för dig, jag älskar alla mina barn men du har blivit väldigt speciell.
    Jag tror att din sjukdom har format din personlighet, du är helt klart en ängel med stort tålamod. Buset börjar ta över din sjukdom nu,
    tänk att man kan bli så glad över en sån sak. Så glad över att se hur livet sprider sig i din kropp, har inte vågat tänka mig ett annat
    slut än det här. Trotts 40 års ålder så är man så skör, överlever inte du så är det jag som dör.

    Jag älskar dig Teo

    /Pappa
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    226
    Det har gått över 1,5 år sedan Teo insjuknade i cancer, nu när allt är bra med honom kommer känslorna. Allt är bra med Teo och en magnetröntgen skall genoföras den 29/11, det går 4 månader i mellan röntgen nu. Borde vara glad men känner att jag inte kan slappna av, tror nog aldrig att jag kan göra det. Hur länge ska man oroa sig? troligtvis hela livet, jag är en positiv man i vanliga fall men detta tar fan knäcken på mig. Hoppas verkligen att ingen annan behöver genomlida detta, inte ens mina gamla fiender.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    226
    http://www.barncancerfonden.se/conte...x.php?realm=30

    en länk om den cancer han har/haft

    EDIT: som om det inte var nog, så har han oturen/turen att ha denna sjukdom också http://en.wikipedia.org/wiki/Opsoclo...lonus_syndrome

    Om nån undrar över formuleringen otur/tur ska jag gärna förklara detta.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    199
    Usch och fy för att läsa sånt här, blir rörd ända in i själen och tycker livet är så fruktansvärt orättvist ibland.

    Är 25 år gammal men har dock i min "ringa" ålder hunnit med en massa "skoj" här i livet samt lyckats med flera av dom mål jag haft i livet utan massa sjukdomar och annat tråkigt, (några tunga begravningar har jag tyvärr genomlidit men dom räknar jag inte) och skulle gladeligen offra mig för att byta plats med lilla Teo om det var möjligt så han får sin chans här i livet oxå.

    Men det är helt förundransvärt vilken kämparglöd dom små har, där vi vuxna skulle gett upp för längesen så är dom "på topp" och kämpar för fyra.

    Tycker det är tragiskt när barn ska råka ut för allt tråkigt när det finns så många äldre nötter som gjort bort sig på massa sätt och vis som skulle kunna fått det istället. (Om nån nu absolut måste gå igenom det)

    Kämpa på "Pappa", Teo & resterande delar av familjen så ska jag hålla tummarna tills knogarna vitnar och svetten lackar och önska efter ett lyckligt slut.

    MvH.
    - Björn
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    226
    Tack Niding, dina ord värmer.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skåne (Stehag)
    Inlägg
    588
    Ush vad sorgligt hoppas verkligen allt ordnar sig till det bästa!

    Mvh Jakob
    Og 900 t16 88:a http://www.garaget.org/?car=18569
    Og 900i 88:a
    Toyota supra 95:a twin turbo 6 vxl

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 656
    usch sånt här är så jobbigt att läsa, speciellt när min lilla dotter står bredvid och ritar, man skulle ju fan dö om hon skulle råka ut för något sådant och det är min största skräck.
    Men det låter ju ändå som det kommer att gå bra för din son och det värmer ju i hjärtat att läsa, det kanske finns någon däruppe trots allt, någon som hört dina böner.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    568
    Medlem#
    5497
    Tycker det är orätvist och tragiskt att sådant drabbar barn,
    min farmor dog i cancer 97, hoppas vi slipper fler fall inom släkten.

    jag hoppas på det bästa, stort lycka till!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4
    Aceman67,
    När jag läser det som du har skrivit önskar jag bara att jag kunde hjälpa dig och din son.

    Jag förlorade min mamma i cancer när jag var 21 år. Sex år senare plågar det mig fortfarande varje dag. Det som jag fokuserar på är att det är min plikt att leva vidare, även om det oftast är svårare att vara den som blir lämnad kvar.

    Jag hoppas att du och din familj kan prata med varandra om allt ni känner. Och jag hoppas och tror med hela mitt hjärta att din son får ett långt och lyckligt liv!

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    226
    Der ser verkligen bra ut för min lilla grabb, man har bara lite lätt för att oroa sig inför röntgen. Lika jobbigt varje gång att vänta på svaret från undersökningen.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  11. #11
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 020
    Citat Ursprungligen postat av Aceman67
    Der ser verkligen bra ut för min lilla grabb
    Verkligen skönt att läsa den raden...

    När jag läste den första meningen så fick jag bara en kall hemsk känsla som gick genom kroppen & jag ville inte läsa mer av rädsla för vad det skulle stå längre in i ditt brev!

    Ge Teo en stor bamsekram från oss här på Stcs & säg att vi tänker på honom!

    Mvh/Kent

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Ge Teo en stor bamsekram från oss här på Stcs & säg att vi tänker på honom!

    Mvh/Kent
    Mmmmh! Känner med er när man tänker på lilleman som sover ute i vagnen nu.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    323
    Den texten tog rakt in i hjärtat på mig, tror jag.

    Mkt bra skrivet.

    Mvh
    Wall

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    140
    usch hemskt att läsa sådant och det känns tungt inombords..

    har själv en dotter på nu 4 månader som har ett fel på sin sköldkörtel..
    det är inte så vanligt och kan vara allvarligt (dvärgväxt och utvecklingstörd) om den inte behandlas i tid och för resterande av hennes liv.. de säger att man upptäckt det i tid och att det inte är någon fara så länge hon får sin medicin.. men... man kan ändå inte låta bli att oroa sig och som du säger inför varje provtagning för att kolla värdena

    det är skönt att Teo är frisk igen och man får hoppas att han inte drabbas av det igen

    jag förstår hur det känns även om cancer kanske är mer påtagligt, så är det tungt att tänka på och man kommer på sig själv med att bli ledsen och nedstämd när man råkar tänka på det.. tyvärr ligger det lite i människans natur att alltid tro det värsta.. iaf för en del

    när jag blir så brukar jag säga åt mig själv att "nu får du Fn rycka upp dig" allt är ju bra och det är inget att oroa sig över.. är också skönt kanske att ha någon som man kan prata med när man är nere.. det brukar lätta på hjärtat litegrann.
    Saab 9-5 -01 Trim: BSR steg1 (2) ca 230hk
    Saab 900 -97 Trim: Okänt steg? ca 240hk bruksbil.
    Saab 900 -94 Trim: nordic E85 extreme 421hk/506nm http://www.garaget.org/?car=63737

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    743
    Verkligen skönt att läsa att det går bra! Jag hoppas att det fortsätter så även i framtiden!

    /Anders

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Ge Teo en stor bamsekram från oss här på Stcs & säg att vi tänker på honom!

    Mvh/Kent


    Så sant

    Mvh

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av SaabKillen
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Ge Teo en stor bamsekram från oss här på Stcs & säg att vi tänker på honom!

    Mvh/Kent


    Så sant

    Mvh
    Självklart så är de så jue

    Mvh Mange

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av Aceman67
    Der ser verkligen bra ut för min lilla grabb, man har bara lite lätt för att oroa sig inför röntgen. Lika jobbigt varje gång att vänta på svaret från undersökningen.
    Verkligen skoj att höra Har själv haft tumör och genomgått behandling och tyckte det var tufft, men jag kan nog inte förstå hur tufft det måste ha varit för Teo och er som familj. Håller verkligen tummarna för att den kommande röntgen är positiv.

    Behåller han den kämparglöden så kommer han nog gå långt här i livet
    SAAB 9-5 SC 2.3t Vector -04

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    226
    Röntgen genomförd igår, allt gick bra med narkos mm. Efter uppvak när vi var nere i rummet igen, så satt vi på golvet och lekte lite, såg att han frös och huttrade. Kontroll visade 39,3 graders feber, efter ett par timmar och hemkommen från Falun så var han normal igen. Besked tidigast tisdag/onsdag nästa vecka, samt undersökning i Uppsala. Ska passa på att julhandla när jag är ner till Uppsala, har lite större utbud än mitt lilla Hedemora. Ha det bra alla stcs vänner, återkommer med rapport om fortsättningen.

    Mvh Lennart Andersson
    Teos stolta pappa
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av Aceman67
    Röntgen genomförd igår, allt gick bra med narkos mm. Efter uppvak när vi var nere i rummet igen, så satt vi på golvet och lekte lite, såg att han frös och huttrade. Kontroll visade 39,3 graders feber, efter ett par timmar och hemkommen från Falun så var han normal igen. Besked tidigast tisdag/onsdag nästa vecka, samt undersökning i Uppsala. Ska passa på att julhandla när jag är ner till Uppsala, har lite större utbud än mitt lilla Hedemora. Ha det bra alla stcs vänner, återkommer med rapport om fortsättningen.

    Mvh Lennart Andersson
    Teos stolta pappa
    Håller tummarna det går bra!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •