Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Air bag lampan lyser..

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    230

    Air bag lampan lyser..

    höll på med ljudet och försökte hitta sidodörrarnas kablar..
    på den vänstra sidan vid förarsätet (där man vilar foten under körning) drog jag ut 2st stora sockerbitar och la sedan dit dem tillbaks. Hittade inte kablarna så jag drog slutstegets kablar till hela fronten istället..

    Men senare upptäcker jag att airbag lampan lyser...
    Vad kan felet vara?

    Jättetacksam för hjälp..

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Air bag lampan lyser..

    Citat Ursprungligen postat av Yamaha
    höll på med ljudet och försökte hitta sidodörrarnas kablar..
    på den vänstra sidan vid förarsätet (där man vilar foten under körning) drog jag ut 2st stora sockerbitar och la sedan dit dem tillbaks. Hittade inte kablarna så jag drog slutstegets kablar till hela fronten istället..

    Men senare upptäcker jag att airbag lampan lyser...
    Vad kan felet vara?

    Jättetacksam för hjälp..
    om du tryckt tillbaks kablarna är de bara att åka in till saab och få lampan släckt.

    antagligen har du väl kopplat ur nått som fått systemet att reagera.
    om de va högtalarkablarna till dörrhögtalarna du letade efter var du på fel sida...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    230

    Re: Air bag lampan lyser..

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Yamaha
    höll på med ljudet och försökte hitta sidodörrarnas kablar..
    på den vänstra sidan vid förarsätet (där man vilar foten under körning) drog jag ut 2st stora sockerbitar och la sedan dit dem tillbaks. Hittade inte kablarna så jag drog slutstegets kablar till hela fronten istället..

    Men senare upptäcker jag att airbag lampan lyser...
    Vad kan felet vara?

    Jättetacksam för hjälp..
    om du tryckt tillbaks kablarna är de bara att åka in till saab och få lampan släckt.

    antagligen har du väl kopplat ur nått som fått systemet att reagera.
    om de va högtalarkablarna till dörrhögtalarna du letade efter var du på fel sida...
    Aha för det stog AMP på "sockerbitarna" så jag trodde de va högtalar kablar...

    Vad ska det kosta att få lampan släckt?

    Mvh Y

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    342
    Brukar kosta runt en femhundring.

    // David

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Jag betalade drygt 200kr för att släcka srs lampan för ett tag sen när jag råkade sätta på tändningen när jag hade ena stolen ute. Blev lagom sur på mig själv när jag startade bilen för att flytta den, visste ju att man inte ska sätta på tändningen när nån airbag är ute!

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Jag betalade drygt 200kr för att släcka srs lampan för ett tag sen när jag råkade sätta på tändningen när jag hade ena stolen ute. Blev lagom sur på mig själv när jag startade bilen för att flytta den, visste ju att man inte ska sätta på tändningen när nån airbag är ute!
    brukar köra med reglen att alltid koppla av batteriet när jag pillar med nått som har med el att göra, du kan fixa så srslampan tänds utan att tändningen är på, har iaf jag gjort.

    skulle dra kabel till baslåda och drog igen den vid ratten och de bara small till i säkringsboxen, sen va srslampan tänd när jag skulle starta...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    457
    Att koppla i elsystemet utan att koppla ur batteriet kan leda till mycket roliga saker. T.ex var det en här på forumet som löste ut sina bältessträckare.

    Att lossa dörrkontakterna med batteriet inkopplat lär leda till lysande airbag-varning. http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=144434

    Yamaha
    Jag har sett att du bygger om ljudet i din 9-5 i ett antal trådar. Jag har själv deltagit i ett antal trådar i det ämnet under snart tre år, så en sökning på mitt användarnamn ger en hyfsat relevant trådlista att börja med. Att jag sen säkerligen inte har haft rätt överallt får du ha överseende med
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    230
    Hände något konstigt imorse..

    Airbag lampan har släckts

    Har iallafall inte lyst igen på ca 12 timmar

Liknande ämnen

  1. ABS-lampan lyser över 100 km/h. 9-5 -05
    Av kapten65 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 23:55
  2. Tcs lampan och motor lampan lyser
    Av J0han i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 00:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •