Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sport ratt????

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Myckleby Orust
    Inlägg
    82

    Sport ratt????

    Funderar på att sätta in en "sport ratt" i min 900ng -94 med airbag...om jag gör detta kommer srs lampan då att alltid lysa?? eller går det att släcka den på ngt sätt?? nån som vet?

    Micke
    http://www.garaget.org/TEAM_MMR
    Kör Saab 9-3 2,0t -99 har oxå en Toyota Previa -91 och en Fiat 126 Cab -76
    Har ägt 146 bilar varav 36st Saab, 7st tunga mc, 2st fyrhjulingar, 3st eu scooter, 2st 125 scooter sedan 1991,,,,

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Sport ratt????

    Citat Ursprungligen postat av team mmr
    Funderar på att sätta in en "sport ratt" i min 900ng -94 med airbag...om jag gör detta kommer srs lampan då att alltid lysa?? eller går det att släcka den på ngt sätt?? nån som vet?

    Micke
    Jag är sugen på original ratt i min så kanske har en sportratt över snart om du vill ?
    I min lyser SRS lampan konstant men har hört att "det bara är att" rycka lampan från instrumentpanelen. SBP sa ingenting heller när jag besiktade med lampan tänd, men det klart, den är lite irriterande när den lyser konstant.
    Mvh Timmy

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Annars så kan man ju montera ett mostånd med rätt styrka så slipper man lysande SRS. Men detta släcker inte lampan om den redan lyser.

    Demonterar du airbagen med batteriet urkopplat och monterar motståndet i samma veva så blir det kanon!

    /Jonas

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Sport ratt????

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av team mmr
    Funderar på att sätta in en "sport ratt" i min 900ng -94 med airbag...om jag gör detta kommer srs lampan då att alltid lysa?? eller går det att släcka den på ngt sätt?? nån som vet?

    Micke
    Jag är sugen på original ratt i min så kanske har en sportratt över snart om du vill ?
    I min lyser SRS lampan konstant men har hört att "det bara är att" rycka lampan från instrumentpanelen. SBP sa ingenting heller när jag besiktade med lampan tänd, men det klart, den är lite irriterande när den lyser konstant.
    Känns ju bra korkat att rycka lampan när man kan stoppa i ett motstånd hur lätt som helst..

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Sport ratt????

    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Känns ju bra korkat att rycka lampan när man kan stoppa i ett motstånd hur lätt som helst..

    /Henrik
    Som du kanske ser så blev "motståndslösningen" presenterad EFTER mitt inlägg. Vad kan man dra för slutsats av det tror du ?
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. plz hjälp ! Byte av ratt 9-5 sport -07
    Av roh02 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 20:36
  2. Sport ratt till og900a
    Av Jimmysd i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 20:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •