Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Har du en ng900 från 96 och upp som kan hjälpa mig?

  1. #1

    Har du en ng900 från 96 och upp som kan hjälpa mig?

    Hejsan! Sitter och kollar på ett diagnosverktyg kallat elm scan 327 på 24.se och då är det så att denna kräver att bilen har ett så kallat OBD2 uttag (diagnoskontaken som sitter under ratten).
    Jag har sökt och sökt men bara fått ledtrådar om huruvida miin bil är obd2 kompatibel eller ej.
    Har läst någonstans här på forumet att alla ng900 som har turbo fick OBD2 som standard i förväg, och på andra ställen läser jag att OBD2 kom på bilar som är sålda f,o,m 01-01-96.
    Men att det även kan finnas äldre bilar som är kompatibla med detta OBD2.
    Och sen har jag också hört att Saab värkstäder använder en adapter till tech2an för att felsöka äldre Saabar.
    Det är samma kontakt som OBD2, och det värkar som att det bara är stiften i kontakten som är i omkastad ordning eftersom Saab använder denna adapter. Därför söker jag någon som har en ng900 av årsmodell 96 eller senare som sanolikt har OBD2 och som kan ev ta lite bilder på hur diagnoskontakten ser ut och vilka lägen stiften sitter på en sån, Skulle vara kul att sprida lite ljus över detta.


    Mycket tacksam för svar!!!!!

    MVH Peter

  2. #2
    inte ens en komentar, typiskt stcs

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 857
    Hej !

    Det har ju inte gått så lång tid mellan det att du frågade o till det du blir arg. Ditt sista inlägg bidrar knappast till att du får nå'n hjälp.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534
    Skulle bara vilja säga att STCS är forumet där man FÅR svar. Kanske inte på en förmiddag, många jobbar ju...eller hur....

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  5. #5
    ber om ursäkt, blev inte arg utan mer besviken, men någon borde ju veta tycker jag,

  6. #6
    Problemet löst, hittade på ett gammalt inlägg som inte dök upp dom trettioelva första gångerna jag sökte, Stort tack till Reez, och en Stor ursäkt till STCS för mitt "arga inlägg"

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av BaZoOka
    Problemet löst, hittade på ett gammalt inlägg som inte dök upp dom trettioelva första gångerna jag sökte, Stort tack till Reez, och en Stor ursäkt till STCS för mitt "arga inlägg"
    Ingen fara men som plåster på såren kan du gärna få länka till vilket inlägg som besvarade frågan.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Torekov (NV Skåne)
    Inlägg
    403
    kan säga att dem där lärsarna inte fungerar på min bil i alla fall.

    NG900se (turbo) 95a
    SAAB 900SE -95a

    Det är inte jag som stavar fel. Det är ni som läser fel.

Liknande ämnen

  1. nån som kan hjälpa mig
    Av albini i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 18:54
  2. Ngn som kan hjälpa mig ?
    Av Folke_ i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 12:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •