Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Montera vinkelgivare till larm på og9-3 MY-02?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220

    Montera vinkelgivare till larm på og9-3 MY-02?

    Hej,

    har försökt motera vinkelgivaren (tiltsensor) till larmet på en og9-3 (MY-02). Ska sitta grymt illa till misstänker jag.

    Kört fram stolen max.
    Plockat bort sidolisterna bak och fram på höger sida.
    Vikt upp så mycket man kan av golvmattan utan att lossa något mera, når bredvid luftkanalen som går till B stolpen ungefär....

    Hur sätter man fast givaren förresten, fick bara sensorn och inget att sätta fast den med, finns ett snäppe på den breda sidan. Vad behövs mera?

    /MVH Mattias Claesson
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  2. #2
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132
    Monterade vinkel-givare i min 9-5 i höstas och vad jag kan se i EPC så verkar dom sitta på ungefär samma ställe, alltså under passagerar-stolen.

    Jag skruvade loss hela stolen för att komma åt, sitter ju bara i 4 st insex-skruvar modell större. Tog garanterat kortare tid än att försöka klämma in händer m.m för att kunna montera.


    Enl EPC så ska det sitta ett metall-bleck monterat på undersidan av din sensor. Och på den delen av blecket som sticker utanför sensorn så är det ett hål som den uppenbarligen ska fästas i karossen med.
    Du borde hitta en fastsvetsad skruv eller liknande i golvet då du sedan ska montera fast hela paketet med en mutter i okänd storlek.

    Om du bara har "plastlådan" och inget metall-bleck så blir det nog till att försöka tillverka nåt eget då blecket inte verkar finnas som lös reservdel.
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220

    Blir till att plocka bort stolen då...

    Citat Ursprungligen postat av Prodigal_Son
    Monterade vinkel-givare i min 9-5 i höstas och vad jag kan se i EPC så verkar dom sitta på ungefär samma ställe, alltså under passagerar-stolen.

    Jag skruvade loss hela stolen för att komma åt, sitter ju bara i 4 st insex-skruvar modell större. Tog garanterat kortare tid än att försöka klämma in händer m.m för att kunna montera.


    Enl EPC så ska det sitta ett metall-bleck monterat på undersidan av din sensor. Och på den delen av blecket som sticker utanför sensorn så är det ett hål som den uppenbarligen ska fästas i karossen med.
    Du borde hitta en fastsvetsad skruv eller liknande i golvet då du sedan ska montera fast hela paketet med en mutter i okänd storlek.

    Om du bara har "plastlådan" och inget metall-bleck så blir det nog till att försöka tillverka nåt eget då blecket inte verkar finnas som lös reservdel.
    Tack!
    Hm, synd att jag inte fick med metall-blecket när jag köpte sensorn. Annars började jag bli lite sugen på att lämna in monteringen till lokala saab....
    Undersöker möjligheten att få tag på hållaren på annat sätt, men den lär ju vara lik 9-5 varianten som har två fäst hål, ett på varje sida.
    Muttrar funkar väl med samma som till sirenen kan man hoppas, förresten plast eller metal?

    /MVH Mattias Claesson
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  4. #4
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132
    plast-mutter sitter den med i 9-5an iallafall.
    Osäker på vad som gäller i 9-3, stod inget om det i EPC heller förutom en bild på en mutter.
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220
    Någon som har en hållare...och kan ge mig dimentionerna?
    Eller vågar på sig en gissning, så slipper jag riva stolen två gånger...

    /M
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

Liknande ämnen

  1. Montera larm i 9-3 ss
    Av Roger #2378 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 21:24
  2. Håller på att montera larm 950S
    Av Jlarsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 00:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •