Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Motor/kupévärmar-kabeldragning. Kommer inte igenom nånstans!

  1. #1
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Motor/kupévärmar-kabeldragning. Kommer inte igenom nånstans!

    Hej. Nu behöver jag er hjälp igen.

    Det är så att jag i ett svagsint ögonblick trodde att jag mäktade med att hjälpa mina föräldrar att dra in ett motor/kupévärmaruttag på deras 9-5 Aero, -04. Men har fastnat på att komma igenom torpeden.. Behöver tips!

    Uttaget lyckades jag få till utan att förstöra allt för mycket.


    och grenuttaget för kupé/element hamnade här eftersom jag tänkte försöka komma igeom torpedväggen där. (har sett andra, äldre 9-5,or som haft sin kupevärmar sladd in där) Okej, inte snyggt, men det funkar..


    Handskfacket fick jag bort utan problem


    Men det sitter ju en liten T7 box i vägen!

    Gjorde 3 stycken "försökshål" genom isoleringen men vågade inte borra på riktigt. Första hålet tycker jag enligt mitt ögonmått hamna väldigt långt ut mot skärmen. Hål nummer 2 hamnade på någon platta som antagligen T7 boxen sitter på, så det hålet kändes inte heller 100. Det tredje hålet (och sista jag gav mig in på) så var det ett veck på plåten bakom vilket gjorde borrande väldigt vanskligt... Dessutom är det ju lite roliga slangar och grejor på andra sidan vilket gör det spännande att borra när man inte vet vart man kommer ut....


    Har ni några ideér om hur 17 jag ska bära mig åt. Vore roligt att komma igenom någonstans i området här:

    med tanke på skarvdosan. Sladden som ska in i kupén är ca ½meter- max en meter kanske.


    Har också försökt bryta mig in i akvariet, för att kanske kunna komma igenom där men de förbaskade torkararmarna sitter ju som om de vore fastsvetsade...


    Glad för alla tips och ideér på hur jag ska göra för jag vet inte alls nu.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Gick in genom en gummiplugg långt ner under akvariet alldeles i närheten av bromsrören på min 9-5
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Gick in genom en gummiplugg långt ner under akvariet alldeles i närheten av bromsrören på min 9-5
    Typ i området som på sista bilden? (De går att förstora om man klickar på dom).

    Tyckte jag kikade där, men såg ingen genomgångsplugg.. Men det var iofs inte världens bästa belysning (pannlampa) när jag höll på så jag kan ju ha missat det..

    För du menar inte i akvariet eller?

    Tack för svar föresten.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Gick in genom en gummiplugg långt ner under akvariet alldeles i närheten av bromsrören på min 9-5
    Typ i området som på sista bilden? (De går att förstora om man klickar på dom).

    Tyckte jag kikade där, men såg ingen genomgångsplugg.. Men det var iofs inte världens bästa belysning (pannlampa) när jag höll på så jag kan ju ha missat det..

    För du menar inte i akvariet eller?

    Tack för svar föresten.
    Långt ner som f*n men nu när jag tänker efter... var pluppen/pluggen i dämpmattan på insidan och har bestämt för mej jag borrade med en hålborr. Området är precis där bromsrören är klamrade på torpedväggen och jag tog loss dessa och stoppade en plåt emellan så jag inte skulle kvadda nåt av dessa när jag borrade innifrån.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 615
    Jag borrade strax under mattkanten på min 04:a, och på farsans -02:a men jag skall inte svära på exakt vart det var i sidled sett till boxens läge så att säga, kan inte komma ihåg nu.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Okej. Får prova lite längre ner få se.

    Tack för hjälpen.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Tonade sidorutor, gick inte igenom besiktning
    Av Prez i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 16:05
  2. Fråga angående kupevärmar placering...
    Av Ollila i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 00:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •