Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Montageanvisning Dragkrok

  1. #1

    Montageanvisning Dragkrok

    Hej,

    håller på att sälja av en Griffin åt min bror, direktimporterad från Saudiarabien. Drag monterades för ca. 8 år sedan vid importen till Sverige, men först nu blev det problem hos Sv. Bilprovning. Draget fanns ej registrerat på bilen i deras datasystem och kunde ej reg.besiktigas pga. avsaknad montageinstruktion. Enl. min bror har Vägverket haft "dataproblem" ang. den här bilen förut och jag har ringt deras specialenhet i Dalarna ang. saken, men orkar inte hålla på avhandla ärendet med dessa som inte har något bra förslag el. intresse att lösa saken.

    Efterlyser därför montageinstruktion till BILTEMA Dragkrok med följande data på draget:

    Artikel: 41 - 6262
    Fordonstyp: 9000 CD 88-
    Vikt: Max 1600 kg

    PS: har även kontaktat Biltema och dess leverantör av dragkrokar (Torsbydraget), men inte löst problemet än.

    Tacksam för den ev. hjälp som kan finnas att få.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    menar du att inte ens tillverkaren kunde hjälpa till?
    Vad jag vet så ska varje station ha kopior på monteringsanvisningar till typgodkända drag så en variant är väl att åka dit och be om ett möte med platschefen. Att be om en anvisning vid kontrollbesiktningen brukar aldrig gå då det inte är deras sak att ha den tillgänglig men åker man dit särskilt så kanske man kan få hjälp.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    menar du att inte ens tillverkaren kunde hjälpa till?
    Vad jag vet så ska varje station ha kopior på monteringsanvisningar till typgodkända drag så en variant är väl att åka dit och be om ett möte med platschefen. Att be om en anvisning vid kontrollbesiktningen brukar aldrig gå då det inte är deras sak att ha den tillgänglig men åker man dit särskilt så kanske man kan få hjälp.
    Tillverkaren har annat artikelnummer än Biltema. Jag ringde dem som hastigast i dag. De borde kunna lösa saken, men jag testade först med att hämta hem deras montageinstruktion med deras egna, annorlunda artikelnr. Jag försöker lägga ut frågan på flera hål så får vi se hur det går. Tipset om att Sv.Bilprovning också har kopior av montageinstruktioner var värdefullt. Tackar.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala län
    Inlägg
    87
    Du kan hämta en monteringsanvisning från biltemas hemsida som PDF-fil. Kolla på www.biltema.se efter "manual included"
    Saab 9-5 SC Aero, 2004
    VW Golf GTI Turbo, 2002

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    403
    http://www.biltema.se/Archive/Docume...41/41-6262.pdf

    Sen som söker han hittar ...

    Lycka till.
    /Thomas
    "When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

  6. #6

    Problemet löst

    Problemet med montageinstruktionen är nu löst. Fick nyss tillskickad instruktion från MKAB (Torsbydraget) som tillverkar dragkrokar åt Biltema. Ang. hämtning från Biltemas hemsida så hade jag letat efter instruktionen där men tydligen inte grävt tillräckligt djupt.

Liknande ämnen

  1. Eftermontera dragkrok OG9-3
    Av Forz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 11:27
  2. [LÖST] Är dragkorkar modellanpassade
    Av oreda i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 10:43
  3. [LÖST] Skillnader på dragkrok OG9-3/NG900
    Av Bennet i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 23:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •