Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fråga om HF box/kabel till sonyericsson

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    85

    Fråga om HF box/kabel till sonyericsson

    när jag köpte bilen så satt där en hf box TEL 1.. vet ej vad boxen har för betäckning..men den hållaren och kontakten till mobilen är till dom gamla ericsson...den gamla sonyericsson T68 funkar i den och HF funkar som den ska

    den sitter i en 9-3 aero -01:a om det kanske e nån hjälp

    min fråga är om man kan byta hållaren och kablen så man kan använda den till en W800i

    det borde väl gå...

    nån som kanske vet nån sida man kan kolla på eller där man kan beställa kabel eller nått som behövs

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    269
    Hej!

    Nix, det funkar inte. Du behöver byta ut såväl HF-box som anslutningskabel.

    TEL1 anger graden av telefonförberedelse i bilen - att du har förinstallerad mikrofon, anslutning till stereon och strömmatning draget till ett kontaktdon bakom stereon samt att bilen har "riktig" mobilantenn med fördragen kabel. TEL1 är alltså ingen egen box.

    Kolla på www.sonyericsson.se - där ser du vilka produkter som passar till din telefon. Anslutningskabeln (mellan HF-box och bil) finns hos din SAAB-handlare, och kostar runt 200 kr.

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    85
    varför måste man byta ut boxen?

    sätter jag i en gamal t68 i hållaren o ringer med den så hörs ljudet i bilenshögtalare..borde det inte räcka med att man bytar hållaren till mobilen?..med tanke på att det inte e samma kontakt på mobilen så måste jag ju ha en hållare till den nya..kan man inte bara koppla in en ny hållare

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    269
    Orsaken är följande:

    Sony Ericsson har inte bara bytt utseende i ena änden på kabeln (snabbport) utan även den andra (syftar då på den sk systemkabeln mellan HF-box och hållare), dvs det finns ingen systemkabel för telefoner med snabbport som passar i en HF-box avsedd för telefoner utan snabbport. Hållare levereras utan systemkabel, då denna kabel är en del av HF-satsen.

    W800i fungerar med HF HCA-60 (som har/använder snabbport) eller någon Bluetooth-lösning. Ska du integrera en Bluetooth-lösning med bilens stereo behöver du dock kablage även till det (om du kan använda befintligt kablage har jag ingen aning om.

    Behåll din T68 eller acceptera denna produktutveckling.

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

Liknande ämnen

  1. Handsfree Sonyericsson
    Av Tko i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 19:56
  2. fråga angående enhet kabel.
    Av werdexa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 10:39
  3. Handsfree till SonyEricsson W810
    Av Pette i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 01:12
  4. handsfree sonyericsson hca-60
    Av mojjan33 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •