Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Brygga slutsteg

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    253
    Medlem#
    5864

    Brygga slutsteg

    Har ett 4-kanals steg, som jag vill brygga kanal 1,2 och kanal 3,4. Kommer ligga 4ohm över varje. vet att det funkar att brygga kanal 3,4 för så är det gjort idag. Men brukar det gå att brygga även de första kanalerna eller blir det totala motståndet för slutsteget för lågt.

    Slutsteget är ett sony XM-SD14X
    teknisk spec kan hittas här http://www.sony.se/view/ShowProduct....Amplifiers#tab

    /Magnus
    9000CS 2.3 ltt -95 st4? Såld
    9000CD 2.3T -92 -Stulen 7/3-08
    Og9-3 cab -99 Såld

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    230

    Re: Brygga slutsteg

    Citat Ursprungligen postat av lallas
    Har ett 4-kanals steg, som jag vill brygga kanal 1,2 och kanal 3,4. Kommer ligga 4ohm över varje. vet att det funkar att brygga kanal 3,4 för så är det gjort idag. Men brukar det gå att brygga även de första kanalerna eller blir det totala motståndet för slutsteget för lågt.

    Slutsteget är ett sony XM-SD14X
    teknisk spec kan hittas här http://www.sony.se/view/ShowProduct....Amplifiers#tab

    /Magnus
    Det ska inte bli någon skillnad, blir inte på min slutsteg..
    Då tex 1,2 är REAR och 3,4 FRONT dvs de har inte med varandra och göra..
    Däremot vet jag inte hur det är med ditt slutsteg men med min måste man ha 2 lågnivå i slutsteget en för front och en för rear vilket tyder på att de inte har något alls med varandra och göra!

    Men testa och se!

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Brygga slutsteg

    Citat Ursprungligen postat av Yamaha
    Citat Ursprungligen postat av lallas
    Har ett 4-kanals steg, som jag vill brygga kanal 1,2 och kanal 3,4. Kommer ligga 4ohm över varje. vet att det funkar att brygga kanal 3,4 för så är det gjort idag. Men brukar det gå att brygga även de första kanalerna eller blir det totala motståndet för slutsteget för lågt.

    Slutsteget är ett sony XM-SD14X
    teknisk spec kan hittas här http://www.sony.se/view/ShowProduct....Amplifiers#tab

    /Magnus
    Det ska inte bli någon skillnad, blir inte på min slutsteg..
    Då tex 1,2 är REAR och 3,4 FRONT dvs de har inte med varandra och göra..
    Däremot vet jag inte hur det är med ditt slutsteg men med min måste man ha 2 lågnivå i slutsteget en för front och en för rear vilket tyder på att de inte har något alls med varandra och göra!

    Men testa och se!
    jag tolkar specifikationera som att du INTE kan brygga de 2 andra kanalerna, de brukar för övrigt ofta inte bli bra... på de flesta steg har du ställbara delningsfrekvenser, 2 kanaler brukar ha subbfrekvenser och 2 högpass frekvenser, ska du brygga måste du köra på FLAT och då tappar du allt vad bas heter typ och måste då även koppla till ett aktivt delningsfilter framför steget = dyrt.

    att göra som Yamaha säger att testa så är risken STOR att du bränner upp skiten om man ska tolka beskrivningen på steget är de byggt för att du ska kunna brygga 2 kanaler till en baslåda eller dyl och 2 kanaler är fristående för att driva annat.
    SKULLE INTE BRYGGA de andra 2.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Brygga eget öl
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 15:34
  2. Bygga en brygga tips!!
    Av Jonas_latt i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 15:26
  3. Hur brygga slutsteg ?
    Av hammarslag i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 10:12
  4. snabb fråga om brygga slutsteg
    Av lutte i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •